Okazuje się, że elektryczne pojazdy ostatniej mili są zbyt drogie. Deutsche Post DHL Group wycofuje się w tym roku z produkcji StreetScootera, na którym ta giełdowa spółka straciła w 2019 roku 100 mln euro.
Dyrektor ds. finansowych spółki Melanie Kreis szacuje, że przez lata logistyczny koncern stracił 300-400 mln euro. Deutsche Post DHL Group jest właścicielem założonej w 2010 roku spółki StreetScooter GmbH od 2014 roku.
Czytaj więcej w: Elektryczna ostatnia mila
Deutsche Post DHL Group nie zdołała zainteresować nią koncernów samochodowych, natomiast komponenty dostarczał m.in. Thyssen Krupp. Produkcja ruszyła w Akwizgranie, a w 2018 roku w nowej fabryce w Durren, obliczonej na 10 tys. pojazdów rocznie. W rekordowym 2018 roku dostawy w Niemczech przekroczyły 4,2 tys. pojazdów. Od 2015 roku rejestracje StreetScootera w Niemczech wyniosły 13,6 tys. e-dostawczaków, z tego 11 tys. trafiło do Deutsche Post.
Czytaj więcej w: Kurierzy przygotowują się do zakazu wjazdu do miast