Elektryki zbyt drogie dla poczty

DHL zaprzestanie produkcji elektrycznych podstawczaków nazywanych StreetScooter.

Publikacja: 03.03.2020 13:30

Elektryki zbyt drogie dla poczty

Foto: logistyka.rp.pl

Okazuje się, że elektryczne pojazdy ostatniej mili są zbyt drogie. Deutsche Post DHL Group wycofuje się w tym roku z produkcji StreetScootera, na którym ta giełdowa spółka straciła w 2019 roku 100 mln euro.

Dyrektor ds. finansowych spółki Melanie Kreis szacuje, że przez lata logistyczny koncern stracił 300-400 mln euro. Deutsche Post DHL Group jest właścicielem założonej w 2010 roku spółki StreetScooter GmbH od 2014 roku.

Czytaj więcej w: Elektryczna ostatnia mila

Deutsche Post DHL Group nie zdołała zainteresować nią koncernów samochodowych, natomiast komponenty dostarczał m.in. Thyssen Krupp. Produkcja ruszyła w Akwizgranie, a w 2018 roku w nowej fabryce w Durren, obliczonej na 10 tys. pojazdów rocznie. W rekordowym 2018 roku dostawy w Niemczech przekroczyły 4,2 tys. pojazdów. Od 2015 roku rejestracje StreetScootera w Niemczech wyniosły 13,6 tys. e-dostawczaków, z tego 11 tys. trafiło do Deutsche Post.

Czytaj więcej w: Kurierzy przygotowują się do zakazu wjazdu do miast

W niemieckiej prasie pojawiły się już w 2017 rok artykuły informujące, że zimą brakuje energii na ogrzewanie i jazdę. Użytkownicy byli zdania, że konstrukcja nie jest dojrzała.

""

Streetscooter w największym rozmiarze oznaczony XL, budowany na komponentach Forda Transita.

logistyka.rp.pl

Elektryczne samochody o zasięgu do 160 km dostępne są dla przedsiębiorców w wynajmie od 99 euro za miesiąc. Mimo to nabywców jest jak na lekarstwo. Deutsche Post DHL Group nie udało się w tym roku sprzedać producenta elektrycznych dostawczaków chińskiemu Chery Holding Group.

Pomimo zakończenia produkcji elektrycznego furgonu, dyrektor zarządzający Deutsche Post DHL Group Frank Appel zapewnia, że koncern cały czas zamierza dojść do neutralności klimatycznej do 2050 roku.

Okazuje się, że elektryczne pojazdy ostatniej mili są zbyt drogie. Deutsche Post DHL Group wycofuje się w tym roku z produkcji StreetScootera, na którym ta giełdowa spółka straciła w 2019 roku 100 mln euro.

Dyrektor ds. finansowych spółki Melanie Kreis szacuje, że przez lata logistyczny koncern stracił 300-400 mln euro. Deutsche Post DHL Group jest właścicielem założonej w 2010 roku spółki StreetScooter GmbH od 2014 roku.

Materiał Promocyjny
Kompleksowy fulfillment z InPost
Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach