Reklama

Elektryczna cysterna lotniskowa dla Airbusa

Francuskie firmy Total i Gaussin przygotowały na zamówienie Airbusa prototyp elektrycznie napędzanej cysterny.

Publikacja: 28.05.2020 10:03

Elektryczna cysterna lotniskowa dla Airbusa

Foto: logistyka.rp.pl

Prototyp ma być gotowy pod koniec 2020 roku. Elektryczny pojazd ciągnie dwie cysterny o pojemności po 30 ton każda. Litowo-jonowe akumulatory dostarczy Saft, spółka-córka koncernu Total. Zostaną wyprodukowane w fabrykach Safta w Nersac i Bordeaux. Zestaw przejdzie próby w Tuluzie. W razie powodzenia Airbus zamówi całą flotę takich ciągników.

Gaussin specjalizuje się w budowie pojazdów lotniskowych. W wersji elektrycznej są one przygotowane wspólnie z Siemens Mobility.

""

UPS rozpoczęło w londyńskim terminalu testy elektrycznych nośników nadwozi. Fot. Gussin

Foto: logistyka.rp.pl

Dla UPS Gaussin dostarczy autonomiczne pojazdy, które samodzielnie będą wymieniać nadwozia (dowolnej wielkości). Nowością jest także autonomiczność jazdy i sposób wymiany litowo-jonowych akumulatorów. Ten projekt obejmuje testy prototypu w londyńskim terminalu o powierzchni 32 tys. m kw. Po zatwierdzeniu projektu umowa przewiduje dostawy do pozostałych terminali koncernu. UPS ma 1800 lokalizacji na całym świecie i wykorzystuje 123 tys. samochodów, z których 10 tys. zużywa paliwa alternatywne. Z zakupami elektrycznych samochodów UPS spodziewa się mniejszego zużycia energii oraz mniejszych wydatków na obsługę taboru.

Czytaj więcej w: Czy opłaca się kupić elektryczne auto dostawcze?

Reklama
Reklama

Cięższe podwozia, ale o podobnej funkcjonalności Gussin dostarczy do magazynów francuskiej spółki PRB, specjalizującej się w produkcji materiałów budowalnych.

Z Bluebus Gussin testuje autonomiczne autobusy. Nad autonomicznymi autobusami pracuje także Solaris Bus & Coach.

Prototyp ma być gotowy pod koniec 2020 roku. Elektryczny pojazd ciągnie dwie cysterny o pojemności po 30 ton każda. Litowo-jonowe akumulatory dostarczy Saft, spółka-córka koncernu Total. Zostaną wyprodukowane w fabrykach Safta w Nersac i Bordeaux. Zestaw przejdzie próby w Tuluzie. W razie powodzenia Airbus zamówi całą flotę takich ciągników.

Gaussin specjalizuje się w budowie pojazdów lotniskowych. W wersji elektrycznej są one przygotowane wspólnie z Siemens Mobility.

Reklama
Innowacje w logistyce
Najbardziej wyczekiwana konsolidacja na rynku
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Innowacje w logistyce
Zielona logistyka
Innowacje w logistyce
Dostawy out of home w Polsce
Innowacje w logistyce
Logistyka e-commerce – jak nadążyć za klientem 24/7 i nie zbankrutować?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Innowacje w logistyce
Najlepsi w branży TSL nagrodzeni
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama