Fot. GDDKiA

Wysoka sprzedaż i lepsze marże każą spodziewać się rekordowego roku.

Wielton planuje w tym roku wyprodukować 20 tys. pojazdów, uzyskać 2,4 mld zł przychodów przy 7-procentowej rentowności EBITDA, o 2 punkty proc. większej niż w 2020 roku. Plany są całkiem realne, popyt w Polsce wystrzelił w marcu o blisko 175 proc. w stosunku do marca 2020 roku, a w pierwszym kwartale rejestracje naczep powiększyły się o 75 proc. r/r, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Czytaj więcej w: Kręta droga do e-CMR

Ożywienie widoczne jest także na pozostałych rykach Europy, np. w Niemczech rejestracje przyczep i naczep w marcu wzrosły o 56 proc., a w pierwszym kwartale o 15 proc. r.r., gdzie w czołówce rejestracji są Schmitz i Krone.

Na rynkowym ożywieniu korzysta trzeci producent naczep w Europie, czyli Grupa Wielton. Ostatecznie podsumowała ubiegły rok. Wielton sprzedał w 2020 roku 15,5 tys. pojazdów, o 24,5 proc mniej niż w 2019 roku, co wynika z ograniczenia popytu w II kwartale. Przychody zmalały o 22,4 proc. do 1817,3 mln zł. Zysk EBITDA wyniósł w 2020r. 96,0 mln zł,  uległ zmniejszeniu o 32,3% r/r , a zysk netto 27,3 mln zł, czyli o 52,7% r/r.

Czytaj więcej w: Ciężarówki drożeją i coraz trudniej je kupić

Grupa Wielton obroniła pierwsze miejsce we Francji i przesunęła się na drugie miejsce z piątego w Wielkiej Brytanii. – Czas lockdownu został efektywnie wykorzystany do przeprowadzenia modernizacji zakładów skutkujący wzrostem efektywności i rentowności. Pozwoliło to osiągnąć lepsze wyniki już w 2020 r. i będzie miało pozytywne przełożenie na rok 2021 r. oraz kolejne lata – zapewnia CEO i I wiceprezes Grupy Wielton Mariusz Golec.

Grupa zainwestowała 62 mln zł w reorganizację produkcji zakładów w Wieluniu, automatyzacja przyniosła redukcję kosztów osobowych oraz zwiększyła potencjał produkcyjny.

Czytaj więcej w: Trzy możliwości wynagradzania kierowców

Grupa zachowała wysoką płynność oraz zwiększyła poziom gotówki i jej ekwiwalentów na koniec roku do 88,8 mln zł, czyli o +52,8%. – Zarówno optymalizacja kapitału obrotowego, jak i pozyskanie dodatkowego finansowania były niezbędne, aby Grupa mogła przetrwać ten trudny rok w dobrej kondycji finansowej. Zdecydowana odbudowa wolumenów w II połowie 2020 r., znacznie powyżej naszych oczekiwań z I połowy roku spowodowała, że z nawiązką wyprzedziliśmy wstępne oczekiwania i dzięki osiągniętym wynikom oraz poziomowi zadłużenia netto, osiągnęliśmy na koniec roku wskaźnik DN/EBITDA = 3,8. Tym samym  spełniliśmy kowenant graniczny zapisany w umowie kredytowej. Pozwala nam  to obecnie skupić się na dalszej ekspansji rynkowej – tłumaczy CFO i wiceprezes Grupy Wielton Piotr Kamiński.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemcy uszczelniają pobór myta

Na niemieckich drogach zwolnienie z myta dla pojazdów z napędem alternatywnym będzie obowiązywać tylko ...

Kolej przewozi mniej towarów

Kolejowy transport towarowy słabnie. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w pierwszym półroczu ...

Miliony metrów magazynów dla e-handlu

Firmy kurierskie i zajmujące się e-handlem będą musiały rozbudować magazyny, aby sprostać popytowi na ...

Niemcy decydują, czy transport będzie na prąd czy na wodór

Eksport wodorowej infrastruktury zapewni niemieckiemu przemysłowi miliardy euro. Niemcy przygotowują przepisy wdrażające unijną dyrektywę ...

W Cyber Week e-handel oszalał

Miliard kupujących w sieci wydało w Cyber Week 270 mld dol., o 36 proc. ...

Pesa zgarnęła 1,5 mld zł za modernizację wagonów

Pesa jest jednym z beneficjentów modernizacji taboru narodowego przewoźnika. Pesa w konsorcjum z ZNTK ...