Coraz więcej ładunków na wczoraj

Znacząco rośnie liczba ładunków pilnych, wycenianych kilkukrotnie drożej od standardowych.

Pandemia pozrywała łańcuchy dostaw. Jest to problem producentów i firm handlowych, niezależnie od branży, które pilnie potrzebują uzupełnić dostawy do fabryk lub magazynów. – Połowa naszych zleceń to przewozy pilne, głównie w eksporcie – stwierdza kierownik spedycji w Sachs Trans Łukasz Zawadzki.

Czytaj więcej w: Dzięki Białorusinom ciężarówki ruszyły spod płotu

Przewozy pilne oznaczają dostawę ładunku w 24 godziny np. z Polski do Francji w rejon Paryża, lub z Niemiec do Wielkiej Brytanii. – To skutek pandemii, ponieważ wcześniej nie było popytu na takie usługi, które są kilkukrotnie droższe od standardowych – uważa Zawadzki.

Taniej jest zlecić pilny przewóz samochodem niż dopuścić do przestojów fabryki lub wyczerpania magazynowych zapasów chodliwego towaru.

Czytaj więcej w: Wyłudzenia ładunków – przestępstwo doskonałe

Spedycje zauważają duże problemy z podażą samochodów. Wielu małych przewoźników wycofało się z transportu, przestraszonych kryzysem wynikającym z zamrożenia gospodarki oraz zniechęconych coraz większymi trudnościami w funkcjonowaniu. Narzucony przez duże państwa UE Pakiet Mobilności dodatkowo zwiększy obciążenia administracyjne, którym nie podołają małe firmy.

Czytaj więcej w: Spedytorzy już wiedzą jak wysłać towar do Wielkiej Brytanii

Także nadchodzący brexit zwiększa obawy przemysłu o łańcuchy dostaw. – Pilne dostawy na Wyspy zamawiane są z Polski oraz innych państw kontynentu – dodaje dyrektor spedycji w Sachs Trans Marcin Sachs.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe pociągi za miliard złotych

PKP Intercity kupił za miliard złotych 12 pociągów Flirt. Na trasach pojawią się w ...

Ubiegłoroczny poziom będziemy odbudowywać 2 lata

Prezes Loconi Lidia Dziewierska mówi o teraźniejszości i przyszłości przewozów intermodalnych. O ile zmalały ...

Już za pół roku e-Toll zastąpi ViaToll

W listopadzie KAS rozpocznie testy nowego systemu poboru opłat e-Toll, który zastąpi ręczny pobór ...

E-handel rozkręca też sektor transportu

Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych. Mocno widać ...

Pierwszy dzień blokady

Trzykrotnie więcej osób wyjechał z Polski na wschód niż wjechało z tego kierunku. Straż ...

Fabryki ciężarówek nie staną

Z miesięcznym opóźnieniem ruszyła produkcja kart warsztatowych do inteligentnych tachografów. Zniknęło więc niebezpieczeństwo wstrzymania produkcji ...