Spedytorzy już wiedzą jak wysłać towar do Wielkiej Brytanii

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Żegluga pozwoli ominąć korki na lądowych przejściach granicznych Wielkiej Brytanii.

Obserwowane jest rosnące zainteresowanie żeglugą wraz ze zbliżającym się Brexit. Klienci obawiają się zatorów na granicy lądowej z powodu odpraw celnych, fitosanitarnych i weterynaryjnych – tłumaczy przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński. – Pragnę przypomnieć, że linia angielska to jedno z najstarszych, jeszcze przedwojennych regularnych połączeń morskich z Gdyni. Do transformacji lat 90 obsługiwało gros wymiany handlowej między Polską i Wyspami. Pomimo zdominowania transportu w tej relacji przez ponad 20 lat przez transport samochodowy, linii angielskiej nigdy nie wygaszono. Ma ona wsparcie unijne, jako żegluga bliskiego zasięgu – przypomina Tarczyński.

Czytaj więcej w: Czy pandemia przestraszyła inwestorów w Port Zewnętrzny w Gdyni?

Uważa, że transport morski może być atrakcyjny dla klientów mających stałe dostawy. Połączenia morskie są liniowe, co znaczy że statki kursują wg rozkładu, w tym przypadku tygodniowego.

Polska branża portowa potwierdza, że w ostatnim czasie obserwowane jest wzrost zainteresowania przewozami morskimi kontenerów do Anglii. Najbardziej poszukiwane na rynku są kontenery 45HCPW (45-stopowe high cube pallet wide), do których można załadować tyle samo europalet, co do standardowej naczepy oplandekowanej.

Czytaj więcej w: Napędzany gazem ziemnym kontenerowiec Jacques Saade zawitał do Hamburga

Spodziewany jest znaczny wzrost zainteresowania takimi kontenerami. – Nie odnotowuje się obecnie braku 45’HC PW, choć konia z rzędem, kto utrafi z prognozą rzeczywistego zapotrzebowania – zaznacza przewodniczący PISiL.

Jednocześnie przewoźnicy samochodowi potwierdzają duże zapotrzebowanie na tabor w eksporcie do Wielkiej Brytanii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

UOKiK oskarża dilerów ciężarówek DAF o budowanie kartelu

Dzielenie rynku, ustalanie cen, ustawianie przetargów – takie zarzuty wobec czterech polskich firm i ...

Pesa. Spór o awaryjne silniki lokomotyw

Wysoka awaryjność jeżdżących w barwach InterCity dziesięciu lokomotyw Pesa Gama zwróciła uwagę Urzędu Transportu ...

Miliardowe przychody kurierów

Polski rynek KEP rośnie dwa razy szybciej od światowego i w przyszłym roku jego ...

Trilog z małymi szansami na sukces

Wieczorem 11 grudnia rozpocznie się kolejny trilog w sprawie Pakietu Mobilności. Negocjacje, które będą ...

Brexit zapcha porty

Rośnie prawdopodobieństwo zatorów na granicy. Przewoźnicy oczekują najgorszego, brytyjski rząd uspakaja. Przedstawiciele rządu Wielkiej ...

Potężny protest autokarów zablokował Warszawę

400 autokarów zablokowało centrum stolicy. Przewoźnicy domagają się od rządu pilnej pomocy. Marszałkowską, Rondo ...