Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych przekazało kolejną listę zagadnień-postulatów zdefiniowanych przez przewoźników-członków ZMPD, którymi administracja rządowa powinna się pilnie zająć, aby nie doprowadzić do upadłości lub zakończenia działalności znacznej części przedsiębiorcówfunkcjonujących w międzynarodowym transporcie drogowym.
Panująca od kilku lat stagnacja gospodarcza unaoczniła, że w Polsce i w UE dzieje się źle. – Padają znane na rynku globalnym marki z unijnym rodowodem, rośnie bezrobocie. Tracimy możliwość ochrony militarnej, a przed tą próbą świat nas dzisiaj stawia. Po napaści Rosji na UA, wszystko zmieniło się, możliwości eksportowe UE zmalały na globalnym runku – niepokoi się prezes ZMPD Jan Buczek.
Czytaj więcej
Trzeci duży europejski gracz zainteresowany jest polskim rynkiem lokomotyw, głównie towarowych. Kusi stara flota oraz duże przewozy.
- Kontrola firm spedycyjnych i wprowadzenie zabezpieczeń finansowych
ZMPD domaga się wprowadzenia obowiązkowej gwarancji bankowej lub innego rodzaju zabezpieczenia finansowego dla firm spedycyjnych. Zabezpieczenie to powinno obowiązywać przez cały okres działalności firmy i służyć pokryciu wszystkich jej zobowiązań wobec kontrahentów. Zrzeszenie przypomina, że „wielu przewoźników napotyka trudności z otrzymywaniem należnych płatności od spedytorów, co negatywnie wpływa na płynność finansową firm transportowych”.