Znowelizowane rozporządzenie 561 kierowcy weszło w życie 20 sierpnia. Zakazuje ono kierowcom spędzania 45-godzinnego wypoczynku w kabinie kierowcy. Na czas odpoczynku musi udać się do miejsc noclegowych udostępnianych przez pracodawcę lub przezeń opłacanych (albo do domu), natomiast ciężarówki pozostaną same.
Czytaj więcej w: Pakiet Mobilności to bubel
Zagrożenie kradzieżami jest poważne, bo już w 2017 roku zajmująca się bezpieczeństwem transportu organizacja TAPA raportowała średnio 4,5 kradzieży dziennie, o blisko jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Kryzys jeszcze zwiększył ryzyko napadów. KE szacowała w 2019 roku wartość kradzionych każdego roku towarów na 8,2 mld euro. Jakie zatem będą konsekwencje, gdy w tym czasie zostanie skradziony pojazd wraz z towarem lub ładunek z naczepy?
Za straty sąd obciąży przewoźnika
Specjalizująca się w ubezpieczeniach transportowych Lutz Assekuranz podkreśla, że regulująca zasady przewozów międzynarodowych Konwencja CMR zobowiązuje do dbałości o powierzony ładunek nawet gdy przepisy zabraniają kierowcy pozostanie w samochodzie.
Czytaj więcej w: Do sądu z Pakietem Mobilności