Poczta Polska stawia na usługi kurierskie

Narodowy operator inwestuje w infrastrukturę paczkową oraz usługi cyfrowe.

Publikacja: 06.02.2020 09:46

Poczta Polska stawia na usługi kurierskie

Foto: Fot. Poczta Polska

Do 2024 roku rynek tradycyjnej papierowej korespondencji będzie spadać o 9 proc. rocznie, natomiast wartość rynku KEP (Kurier-Ekspres-Paczka) będzie rosnąć w tempie 14 proc. rocznie. – Zakładamy, że w 2024 roku przychody Poczty Polskiej wyniosą 7,4 mld zł. Chcemy to  osiągnąć przede wszystkim poprzez rozwój usług paczkowo-kurierskich i logistycznych. Istotny będzie także wzrost efektywności działania i zachowanie stabilności finansowej – podkreśla prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

Z segmentu KEP i logistyki przychody miałyby sięgnąć w 2024 roku łącznie ponad 2,1 mld zł. Sprawna obsługa tego sektora wymaga inwestycji. – Chcemy uruchomić trzy nowe sortownie, zakupić osiem nowych maszyn paczkowych, a także wdrożyć pięć kluczowych systemów informatycznych – wylicza prezes Poczty Polskiej. Całość inwestycji na lata 2020-2024 ma kosztować 1,9 mld zł.

Do końca tego roku Poczta Polska powiększy także sieć Odbiór w Punkcie z 12 tys. do 15 tys. punktów. Do 2024 roku klienci Poczty Polskiej będą mieli do dyspozycji 4 tys. automatów paczkowych. Operator nie zamierza likwidować 7,5 tys. placówek i chce pozostać największym pracodawcą w Polsce (ponad 80 tysięcy pracowników). Te aktywa są niezbędne, aby dotrzeć do wszystkich odbiorców w kraju.

Czytaj więcej w: http://Rekord przychodu Poczty Polskiej. Miliard na kurierce

Kluczowa dla spółki będzie też realizacja rządowego programu e-doręczeń i przekształcenie w wyznaczonego operatora cyfrowego. Sypniewski wskazuje, że zgodnie z przyjętym we wrześniu 2019 roku projektem ustawy o e-doręczeniach, narodowy operator pocztowy będzie odgrywać kluczową rolę w procesie cyfryzacji administracji państwowej. – Spółka dysponuje gotowym narzędziem, które już jest wykorzystywane przy realizacji programu Polska Cyfrowa – Platforma Envelo należy do najnowocześniejszych tego typu rozwiązań – podkreśla prezes.

To jedyna na polskim rynku usługa, która spełnia wymagania Rozporządzenia eIDAS, takie jak: zapewnienie integralności i poufności przesyłek elektronicznych, weryfikowalną identyfikację nadawcy i odbiorcy, znakowanie czasem oraz potwierdzenie nadania i odbioru.

Do 2024 roku rynek tradycyjnej papierowej korespondencji będzie spadać o 9 proc. rocznie, natomiast wartość rynku KEP (Kurier-Ekspres-Paczka) będzie rosnąć w tempie 14 proc. rocznie. – Zakładamy, że w 2024 roku przychody Poczty Polskiej wyniosą 7,4 mld zł. Chcemy to  osiągnąć przede wszystkim poprzez rozwój usług paczkowo-kurierskich i logistycznych. Istotny będzie także wzrost efektywności działania i zachowanie stabilności finansowej – podkreśla prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach