Poczta Polska stawia na usługi kurierskie

Narodowy operator inwestuje w infrastrukturę paczkową oraz usługi cyfrowe.

Publikacja: 06.02.2020 09:46

Poczta Polska stawia na usługi kurierskie

Foto: Fot. Poczta Polska

Do 2024 roku rynek tradycyjnej papierowej korespondencji będzie spadać o 9 proc. rocznie, natomiast wartość rynku KEP (Kurier-Ekspres-Paczka) będzie rosnąć w tempie 14 proc. rocznie. – Zakładamy, że w 2024 roku przychody Poczty Polskiej wyniosą 7,4 mld zł. Chcemy to  osiągnąć przede wszystkim poprzez rozwój usług paczkowo-kurierskich i logistycznych. Istotny będzie także wzrost efektywności działania i zachowanie stabilności finansowej – podkreśla prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

Z segmentu KEP i logistyki przychody miałyby sięgnąć w 2024 roku łącznie ponad 2,1 mld zł. Sprawna obsługa tego sektora wymaga inwestycji. – Chcemy uruchomić trzy nowe sortownie, zakupić osiem nowych maszyn paczkowych, a także wdrożyć pięć kluczowych systemów informatycznych – wylicza prezes Poczty Polskiej. Całość inwestycji na lata 2020-2024 ma kosztować 1,9 mld zł.

Do końca tego roku Poczta Polska powiększy także sieć Odbiór w Punkcie z 12 tys. do 15 tys. punktów. Do 2024 roku klienci Poczty Polskiej będą mieli do dyspozycji 4 tys. automatów paczkowych. Operator nie zamierza likwidować 7,5 tys. placówek i chce pozostać największym pracodawcą w Polsce (ponad 80 tysięcy pracowników). Te aktywa są niezbędne, aby dotrzeć do wszystkich odbiorców w kraju.

Czytaj więcej w: http://Rekord przychodu Poczty Polskiej. Miliard na kurierce

Kluczowa dla spółki będzie też realizacja rządowego programu e-doręczeń i przekształcenie w wyznaczonego operatora cyfrowego. Sypniewski wskazuje, że zgodnie z przyjętym we wrześniu 2019 roku projektem ustawy o e-doręczeniach, narodowy operator pocztowy będzie odgrywać kluczową rolę w procesie cyfryzacji administracji państwowej. – Spółka dysponuje gotowym narzędziem, które już jest wykorzystywane przy realizacji programu Polska Cyfrowa – Platforma Envelo należy do najnowocześniejszych tego typu rozwiązań – podkreśla prezes.

To jedyna na polskim rynku usługa, która spełnia wymagania Rozporządzenia eIDAS, takie jak: zapewnienie integralności i poufności przesyłek elektronicznych, weryfikowalną identyfikację nadawcy i odbiorcy, znakowanie czasem oraz potwierdzenie nadania i odbioru.

Logistyka Kontraktowa
Rumunia, nowa ziemia obiecana
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?