Udało się na czas dostarczyć wszystkie świąteczne paczki?
Udało nam się osiągnąć bardzo wysoki poziom wskaźników operacyjnych, notując terminowość doręczeń na poziomie blisko 100 proc. Przygotowania do zimowego szczytu paczkowego trwały już od lipca. Przed świętami dostarczamy nawet do 150 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku i zwiększamy załogę operacyjną o 30 proc. Ostatni kwartał był dla nas najintensywniejszym okresem roku. Głównym celem było przejście przez szczyt paczkowy, utrzymując satysfakcjonujący poziom jakości.
Czy branża spodziewa się zwiększonych obrotów również poza szczytem?
Według danych rynkowych tempo rozwoju branży kurierskiej w Polsce sięgnęło kilkunastu procent. To oznacza, że polski rynek jest jednym z najszybciej rosnących w Europie. Szybki rozwój branży jest niezmiennie napędzany przez rozwój e-commerce. Ten trend w najbliższych latach się utrzyma, zwłaszcza że potencjał polskiego rynku wciąż jest oceniany jako bardzo wysoki. Jego wartość wycenia się na 40–50 mld zł, a prognozy zakładają wzrost do 70 mld zł w 2021 roku. Według rynkowych analiz już w 2023 r. firmy kurierskie dostarczą 850 mln paczek, czyli dwukrotnie więcej niż w 2017 roku.
Konieczne będą kolejne inwestycje?