Port Gdynia ma nowy magazyn wysokiego składowania

W Gdyńskim porcie działa już nowy magazyn wysokiego składowania, zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie terminali kontenerowych BCT i GCT.

Publikacja: 04.10.2019 17:27

Port Gdynia ma nowy magazyn wysokiego składowania

Foto: logistyka.rp.pl

Powierzchnia obiektu wynosi 11 tys. m kw., a pojemność składowania sięga 170 tys. m3. Magazyn ma 43 rampy i przystosowany jest do przechowywania towarów pod zamknięciem celnym, a także żywności. – To pierwszy z czterech takich obiektów, które będą się składac na Intermodalne Centrum Logistyczne. Na terenie o powierzchni 30 tys. m kw. oprócz magazynów powstaną również place składowe oraz niezbędna infrastruktura drogowa i kolejowa. Inwestycje są elementem Strategii Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) – opisuje wiceprezes Morskiego Portu Gdynia Grzegorz Dyrmo.

Planowany Port Zewnętrzny, do którego będą mogły zawijać największe jednostki, znajdzie się w odległości kilku kilometrów od ICL, ale zostanie nieźle skomunikowany. – Nasza strategiczna inwestycja, czyli Port Zewnętrzny wymaga odpowiedniego otoczenia, co pozwoli na sprawną obsługę towarów. Zwiększone możliwości przeładunkowe to, szansa ale również wyzwanie, dlatego tak ważne jest aby już dzisiaj tworzyć dogodne warunki do dalszego rozwoju – wyjaśnia prezes MPG Adam Meller.

""

Nowy magazyn wysokiego składowania w Porcie Gdynia. Fot. Terrmar

Foto: logistyka.rp.pl

Terramar jest jedynym najemcą tego magazynu o wysokości użytkowej 10,5 m. Prowadzone usługi logistyczne będą obejmować magazynowanie, przyjęcie, składowanie, kompletację i konfekcjonowanie oraz wydawaniem zapasów w systemie cross-dockingu. Magazyn został podzielony na cztery komory magazynowe o powierzchni od 2500 – 4000 mkw. Konstrukcja dachu pozwala na założenie instalacji fotowoltaicznej. – Dopiero, co odebraliśmy klucze. Mamy trzy miesiące na przeprowadzkę z mniejszego magazynu (4 tys. m kw.), który eksploatowaliśmy nieopodal przez 8 lat – wyjaśnia prezes Terramar Marek Tarczyński. Ocenia, że pełne zatowarowanie potrwa dobre 6 miesięcy. – Jest to magazyn spedycyjny dla różnych klientów, nie logistyka kontraktowa pod określonego zleceniodawcę. Przewidziany został na ładunki z kontenerów z pobliskich terminali. Jest to wartość dodana do usług portowych – opisuje Tarczyński.

Otwarcia obiektu dokonali: prezes Meller, minister Michał Woś, ambasador Zambii w Berlinie Anthony Mukwita, prezes Fundacji Pomocy Humanitarnej Redemtoris Missio – Justyna Janiec – Palczewska Otwarcie połączone zostało z transportem pomocy humanitarnej do Zambii, organizowanej przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, Agencję Rezerw Materiałowych i Fundację Pomocy Humanitarnej „Redemptoris Missio”. 22 tony medykamentów wyruszyły drogą morską z Portu Gdynia do Zambii, z przeznaczeniem do 18 placówek medycznych, prowadzonych przez polskich misjonarzy.

Według wyliczeń Cushman&Wakefield w połowie roku w Polsce w budowie pozostawało 2,2 mln m kw. powierzchni magazynowej, zaś całkowite zasoby sięgnęły 16,9 mln m kw. C&W szacuje, że bieżący rok będzie rekordowy dla branży magazynowej, choć popyt netto w połowie roku wyniósł 1,2 mln m kw. i był o 25 proc. mniejszy niż w takim samym okresie roku wcześniejszego. Zasoby rynku trójmiejskiego wynoszą 0,6 mln m kw.

Powierzchnia obiektu wynosi 11 tys. m kw., a pojemność składowania sięga 170 tys. m3. Magazyn ma 43 rampy i przystosowany jest do przechowywania towarów pod zamknięciem celnym, a także żywności. – To pierwszy z czterech takich obiektów, które będą się składac na Intermodalne Centrum Logistyczne. Na terenie o powierzchni 30 tys. m kw. oprócz magazynów powstaną również place składowe oraz niezbędna infrastruktura drogowa i kolejowa. Inwestycje są elementem Strategii Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) – opisuje wiceprezes Morskiego Portu Gdynia Grzegorz Dyrmo.

Materiał Promocyjny
Maksymalizacja wydajności: odkrywamy typy i zalety stosowania wózków magazynowych
Magazyny
Własna energia z planem awaryjnym
Magazyny
Jak zazielenić 25 kilometrów kwadratowych?
Magazyny
Kopia - Zielone certyfikaty magazynów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Magazyny
Technologia w służbie optymalizacji kosztów