Reklama

Strajk włoski w Baltic Hub

Przewoźnicy alarmują, że przeładunki na Baltic Hub idą opieszale i w rosnących zatorach tracą czas na terminalu.

Publikacja: 05.10.2023 18:12

Strajk włoski w Baltic Hub

Port Gdańsk

Foto: Port Gdańsk

Dla rozładowania zatorów Baltic Hub wydłużył czas otwarcia bram terminalu. – Od wielu lat nasze bramy dla samochodów ciężarowych otwarte są 24 godziny w ciągu tygodnia, tj. od 14:00 w niedzielę do 14:00 w następną sobotę.  Zdecydowaliśmy się wydłużyć godziny otwarcia bram w sobotę do 18:00, a następnie w niedzielę od 6:00 rano, ze względu na duży wzrost popytu na ładunki lokalne, w tym dedykowane na rynek polski, czeski i ukraiński. Kolejnym krokiem będzie udostępnienie bram 24/7 – zapewnia dyrektor generalny Baltic Hub Charles Baker. 

Zapewnia, że od maja sytuacja w Baltic Hub zaczęła się zmieniać. – Przeładunki faktycznie wzrosły i wygląda na to, że zamkniemy rok z najwyższym wynikiem w historii. Jest to szczególnie godne uwagi ze względu na wpływ utraty wolumenów związanych z Rosją na cały ten rok. Oznacza to znaczną ilość ruchu w imporcie / eksporcie ładunków, które opuszczają terminal drogą oraz koleją - tłumaczy Baker. 

Czytaj więcej

Popyt w Chinach napędza rynek morskich przewozów

Zapowiada pobicie w tym roku liczby kontenerów przewiezionych koleją. – Z niecierpliwością czekamy na przybycie 4 suwnicy RMG na terminal kolejowy, która ma zostać oddana do użytku w maju 2024 roku – zapowiada dyrektor Baltic Hub. 

Jednak przewoźnicy uważają, że to nie nadmiar kontenerów, lecz problemy wewnętrzne obniżają sprawność obsługi transportu lądowego. Argumentują, że terminal ma braki kadrowe, głównie wśród kierowców i operatorów suwnic. – Na bocznicy kolejowej obsługują 25-30% wolumenu mniej niż kilka miesięcy temu - kolejka pociągów do portu zaczyna się na wysokości Łodzi - opóźnienia w obsłudze sięgają dni, a nie godzin. To co się dzieje od ponad dwóch miesięcy na Baltic Hub woła o pomstę do nieba! – uważa przedstawicielka PCC Intermodal Monika Konsor-Fąferek. 

Reklama
Reklama

Także przewoźnicy samochodowi domagają się przyspieszenia obsługi samochodów ciężarowych. – Wczoraj (4 października) przewoźnicy wystąpili do mnie o interwencję, ponieważ stali się ofiarami dużych perturbacji w załadunku. W BCT i GCT nie ma tego typu problemów co w Baltic Hub – podkreśla prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Tomasz Rejek. 

Powolne tempo działania terminalu odbija się także na armatorach. Portal biznestrojmiasto.pl podał, że na redzie Baltic Hub czekają na rozładunek statki. 4 października dwa statki armatora Mearsk były obsługiwane w terminalu, trzy stały na redzie, w tym jeden statek Mearska, a także duża jednostka OOCL

Czytaj więcej

Dla obrony wolności potrzebna jest dobrze zorganizowana kolej

Przedstawicielka PCC Intermodal dodaje, że w tych warunkach kontenery uciekają z Gdańska do Gdyni i do portów niemieckich, a wszystko to ze względu na niewydolność operacyjną Baltic Hub. 

Terminal Baltic Hub był chwalony za wysoką sprawność operacyjną, porównywalną do najlepszych terminali w innych portach. Powodem powolnej pracy są zatargi o wysokość wynagrodzeń dla pracowników. Rozmowy trwają, 6 października zarząd terminala będzie negocjował z pracownikami warunki wynagrodzeń. Baltic Hub rekrutuje chętnych do pracy, oferując m.in. bezpłatne szkolenia. 

Dla rozładowania zatorów Baltic Hub wydłużył czas otwarcia bram terminalu. – Od wielu lat nasze bramy dla samochodów ciężarowych otwarte są 24 godziny w ciągu tygodnia, tj. od 14:00 w niedzielę do 14:00 w następną sobotę.  Zdecydowaliśmy się wydłużyć godziny otwarcia bram w sobotę do 18:00, a następnie w niedzielę od 6:00 rano, ze względu na duży wzrost popytu na ładunki lokalne, w tym dedykowane na rynek polski, czeski i ukraiński. Kolejnym krokiem będzie udostępnienie bram 24/7 – zapewnia dyrektor generalny Baltic Hub Charles Baker. 

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Morski
Marne perspektywy dla przewoźników ładunków
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Morski
Zmaleją zarobki armatorów
Morski
Większe przeładunki, ale niskie ceny frachtów morskich
Morski
Krok bliżej do terminala kontenerowego w Świnoujściu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Morski
Terminal kontenerowy w Świnoujściu powstanie, czy się to komuś podoba czy nie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama