Polskie porty morskie wypracowały sumie zysk netto 551 mln zł, czyli o 26 proc. większy niż w poprzednim roku. Dynamika wzrostu zysku netto Portu Gdańsk sięgnęła 24 proc. (do 263,9 mln zł), Portu Gdynia 32 proc. (do 140,2 mln zł), zaś Szczecin poprawił wynik o 23 proc. (do 147,7 mln zł).
Stabilny był poziom przeładunków. Polskie porty przeładowały blisko 126 mln ton, nie wliczając węgla, którego w 2023 roku przeładowano w interwencyjnym imporcie blisko 20 mln ton, gdy w 2024 roku blisko 9 mln ton mniej.
Rekord w kontenerach
Kontenerów przeładowano rekordową liczbę 3 270 784 TEU (kontenerów 20-stopowych), o ponad 9 proc. więcej niż w 2023 roku. To najwyższy wynik w historii polskich portów, zanotowany po trzech latach spadków. Gdańsk zanotował blisko 10-procentowy wzrost, Gdynia 8-procentowy, Świnoujście ponad 11-procentowy.
Czytaj więcej
Klienci zamówili więcej przesyłek kurierskich niż rok wcześniej, ale z dużymi wzrostami trzeba się pożegnać.
Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka uważa, że tak dobre wyniki są efektem rozwoju polskiej gospodarki. – Polskie porty są atrakcyjnym miejscem importu towarów do Europy. Terminale obsługujące ładunki nie tylko towary dla odbiorców w Polsce, ale i południowych sąsiadów – wskazuje sekretarz stanu.