Aktualizacja: 18.04.2025 08:52 Publikacja: 09.01.2025 12:33
Port Gdańsk
Foto: Port Gdańsk
Polskie porty morskie wypracowały sumie zysk netto 551 mln zł, czyli o 26 proc. większy niż w poprzednim roku. Dynamika wzrostu zysku netto Portu Gdańsk sięgnęła 24 proc. (do 263,9 mln zł), Portu Gdynia 32 proc. (do 140,2 mln zł), zaś Szczecin poprawił wynik o 23 proc. (do 147,7 mln zł).
Stabilny był poziom przeładunków. Polskie porty przeładowały blisko 126 mln ton, nie wliczając węgla, którego w 2023 roku przeładowano w interwencyjnym imporcie blisko 20 mln ton, gdy w 2024 roku blisko 9 mln ton mniej.
Pomimo wysokich ceł i niepewności politycznej, popyt na kontenerowce rośnie, natomiast maleją wyceny tankowców.
Baltic Hub rozpoczął rozruch technologiczny nowego terminala, który skokowo powiększy możliwości przeładunkowe i...
W europejskich portach toczy się gra o przyszłość kontynentu i trwa rywalizacja z Chinami.
Pozostał jeszcze miesiąc bezpośrednich azjatyckich połączeń Maersk z Gdańskiem. Klienci cieszą się malejącymi st...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Chiny są nie tylko największym eksporterem dóbr, zamierzają zostać także wiodącym przewoźnikiem morskim.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas