Wśród malejących stawek nadchodzi rewolucja w przewozach morskich

Pozostał jeszcze miesiąc bezpośrednich azjatyckich połączeń Maersk z Gdańskiem. Klienci cieszą się malejącymi stawkami, a wszyscy zastanawiają się, czy poprawi się punktualność dostaw.

Publikacja: 17.02.2025 09:33

Wśród malejących stawek nadchodzi rewolucja w przewozach morskich

Baltic Hub

Foto: Baltic Hub

Na początku lutego ruszyła siatka nowych połączeń aliansu Gemini, zawiązanego przez Maersk i Hapag-Lloyd. Praktycznie do końca marca Maersk będzie wpływać do gdańskiego Baltic Hub statkami oceanicznymi na linii z Chin. 

Nowa sieć typu piasta i szprychy (zamiast oceanicznych pętli) składa się z 57 linii o łącznej przepustowości 3,7 mln TEU, obsługiwanych przez 340 statków. W nowej siatce połączeń obsługę portów na Bałtyku przejmą statki dowozowe, bowiem bezpośrednie zawinięcia dotrą do Hamburga. – Wybór terminali hubowych nie jest przypadkowy – w większości z nich Maersk lub Hapag-Lloyd posiadają pakiet udziałów. Dzięki temu armatorzy zakładają, że alians Gemini uzyska priorytet w obsłudze operacyjnej – zaznacza odpowiedzialny za spedycję morską w Rohlig Suus Logistics Przemysław Komar. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Morski
Ceny najmu statków zmaleją
Morski
Siedem wież w Gdańsku już pracuje
Morski
Chiny w europejskich portach: szansa czy pułapka?
Morski
Chiński smok rozbudowuje flotę handlową
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Morski
Ceny frachtów kontenerowych raczej nie spadną