Poczta jest w przededniu wdrożenia nowej sieci automatów paczkowych. – Projekt strategiczny automaty paczkowe (APM) wkracza w kluczową fazę, związaną z testami i integracją systemów informatycznych. Rozpoczął się także proces instalacji APM. Pierwsze urządzenia testowe zostały zainstalowane w dziesięciu lokalizacjach w Warszawie. Po kilku miesiącach intensywnej pracy zespołu projektowego rozpoczynamy bardzo ważną fazę projektu, a mianowicie testy akceptacyjne. Nasze urządzenia muszą być niezawodne dla naszych klientów. Testy to czas na eliminację wszelkich błędów – opisuje wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.
Tysiące automatów
Uruchomienie nowej sieci zewnętrznych automatów paczkowych Pocztex AUTOMAT planowane jest na wrzesień br. W urządzeniach klienci będą mieli możliwość odbioru, nadania i zwrotu przesyłek zakupionych online.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Docelowo nowa sieć będzie liczyć 2000 urządzeń w I kwartale 2023 r. – Spośród tej liczby co najmniej 1000 automatów paczkowych zostanie zamontowanych w lokalizacjach przy sklepach Biedronka w całym kraju. Ponadto planujemy zainstalować nasze nowe urządzenia przy placówkach pocztowych, na terenach spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz we współpracy z innymi podmiotami – wymienia rzecznik prasowy Poczty Polskiej Daniel Witowski.
Wykonawcą realizującym dostawę automatów paczkowych wraz z rozwiązaniem informatycznym do zarządzania siecią automatów dla Poczty Polskiej jest konsorcjum składające się ze spółek Alfred24 Tech HK Ltd. (dawniej Pakpobox Hong Kong Ltd.) i polskiego P2A Box Sp. z o.o.