Tworzenie komputerowej rzeczywistości przydaje się nie tylko w świecie gier. Spółki Asseco tworzą wirtualne fabryki, w których robotnicy poznają przyszłe warunki pracy. Z kolei EpicVR, producent gier Virtual Reality, stworzył symulator czynności magazynowych. Dzięki aplikacji WSS VR pracownicy logistyczni nauczą się zbierania zamówień i pakowania ich zgodnie ze standardami centrum dystrybucyjnego, w którym są zatrudnieni. Będą to robić w wirtualnym magazynie, odwzorowanym zgodnie z realną rzeczywistością.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Nowe rozwiązanie krakowskiej spółki jest testowane przez jedną z holenderskich firm logistycznych. – Zapotrzebowanie na pracowników branży logistycznej ciągle rośniej, a firmy działające w tym sektorze, muszą szkolić częściej i szybciej – maksymalnie w ciągu 2 miesięcy. Do dziś tego typu szkolenia są organizowane w magazynach podczas właściwych działań operacyjnych, wpływając tym samym na ich codzienne funkcjonowanie. Nowy pracownik musi również zostać wdrożony w swoje obowiązki przez trenera. Wyszkolenie dziesięciu pracowników i poświęcenie każdemu z nich czterech godzin to tydzień pracy trenera, który w tym czasie nie zbiera zamówień ani ich nie pakuje – tłumaczy prezes EpicVR Adrian Łapczyński.
Aplikacja WSS VR może oznaczać przełom dla branży logistycznej. Ten symulator czynności magazynowych oferuje czterogodzinny trening łączący teorię z praktyką, podczas którego będzie można jednocześnie wyszkolić dziesięcioro pracowników. – Taki trening już na samym starcie daje firmie logistycznej minimum 80 procent oszczędności, a do tego trenowani pracownicy nawet nie wchodzą do magazynu, w którym będą pracować. Widzą natomiast jego odwzorowanie w świecie VR stworzonym zgodnie z realną rzeczywistością – opisuje Łapczyński.
Czytaj więcej
Dla zleceniodawców i przewoźników cyfrowe spedycje stają się standardem. Za kilka lat zdominują rynek.