DCT Gdańsk podpisał z konsorcjum firm Budimex S.A. i Dredging International NV kontrakt na budowę trzeciego nabrzeża głębokowodnego, tzw. T3. Prace budowlane rozpoczną się na początku września, po zakończeniu wakacji.
Czytaj więcej
Mali przewoźnicy są w najtrudniejszej sytuacji, wielu z nich może nie przetrwać najbliższego kwartału.
W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717m, głębokości 17,5m oraz plac o powierzchni 36,5 ha. Dodatkowo DCT zakupi 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Wartość projektu sięga 245 mln euro.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Otwarcie T3 dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 roku, a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 roku. W pierwszej fazie nowy terminal zwiększy zdolność przeładunkową DCT Gdańsk o 1,7 mln TEU do poziomu 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie. Po zakończeniu budowy T3 DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie. – Rozpoczęcie prac budowlanych przy T3 będzie początkiem nowej ery w przeładunkach kontenerów na Bałtyku. Ta pionierska podróż rozpoczęła się w DCT Gdańsk już 15 lat temu. Jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć oraz wdzięczni naszym klientom, pracownikom i wszystkim innym interesariuszom za wiarę i lojalność, które nam okazali. T3 to naturalny krok w naszej podróży w kierunku prawdziwego The Baltic Hub – podkreśla dyrektor zarządzający DCT Gdańsk Charles Baker.