Komisja Europejska zaproponowała Radzie, aby zwolniła pomoc dla transportu kolejowego, żeglugi śródlądowej i transportu multimodalnego nie wymagała zgody KE. Wnioskodawcy nie mieliby obowiązku uprzedniego zgłoszenia subsydiów zgodnie z unijnymi zasadami pomocy państwa. Proponowana nowelizacja obejmuje w szczególności:
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
- uproszczenie przepisów dotyczących pomocy w zakresie koordynacji transportu, które wspierają przesunięcie międzygałęziowe w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań transportowych;
- rozszerzenie zakresu wytycznych dotyczących transportu kolejowego, w szczególności w celu uwzględnienia w nich wszystkich przewoźników istotnych w łańcuchu intermodalnym, którzy przyczyniają się do przesunięcia transportu towarowego ze szlaków drogowych na mniej szkodliwe dla środowiska i bardziej zrównoważone rodzaje transportu;
- usuwanie barier utrudniających wejście na rynek lub ekspansję nowych uczestników rynku, w szczególności, jeśli chodzi o dostęp do taboru pasażerskiego;