Wartość rynku wzrosła o 1,3 mld zł do 12,8 mld zł. Liczba przesyłek sięgnęła 1,94 mld sztuk, o 3,2 % więcej r/r. Poczta Polska jest największym graczem, który obsłużył 1 174,2 mln usług, mniej o 7,2 %. Przychody z tego tytułu przekroczyły 5,1 mld zł, o 3,3 % mniej niż w 2020 roku. Operatorzy niezależni zrealizowali 760,9 mln usług, ale zanotowali 7,7 mld zł przychodów.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
W roku 2021 branża kurierska zwiększyła swoje przychody w odniesieniu do roku 2020 do 8,6 mld zł, o blisko 1,4 mld zł osiągając tym samym ponad 20-proc. tempo wzrostu. Liczba dostarczonych przesyłek wzrosła o niemal 141 mln sztuk w stosunku do 2020 roku (wzrost o 22,1 proc.), sięgając liczby 776 mln sztuk, wynika z raportu UKE.
Oznacza to, że w 2021 do rąk Polaków każdego dnia trafiało ponad 2 mln przesyłek kurierskich. – Segment, mimo odnotowywania świetnych wyników, mierzy się również z licznymi problemami – zastrzega Damian Kołata z Cushman&Wakefield.
Rosnące koszty zjadają marże. Wzrost wynagrodzeń oraz cen paliw przełożył się na wyraźny wzrost kosztów prowadzenia działalności kurierskiej w Polsce.