Ekoenergetyka o całe lata przed Siemensem

Zapowiada się walka między koncernami i startupami o rynek ładowarek dużych mocy.

Publikacja: 07.06.2022 07:23

Ładowarki spółki Ekoenergetyka dla paryskich autobusów.

Ekoenergetyka

Ładowarki spółki Ekoenergetyka dla paryskich autobusów.

Foto: Ekoenergetyka

Siemens wraz z firmą Stacjeladowania.com uruchomił na śląskim odcinku autostrady A1 przy węźle Rybnik pierwszą stację szybkiego ładowania w sieci publicznej. Sicharge D to jednocześnie setna stacja operatora Noxo Energy i pierwsza ultraszybka o mocy 150 kW. 

Urządzenie na prąd stały pozwala naładować akumulatory kilkukrotnie szybciej od najczęściej spotykanych ładowarek na prąd zmienny, o mocy 22 kW. Z szybkiego ładowania w przypadku Sicharge D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. – W ramach uruchamiania naszej setnej lokalizacji, dzięki współpracy z Elocity i właścicielami stacji Shell Bełk, udostępniamy naszym klientom kolejne 4 stanowiska do ładowania aut elektrycznych, w tym dwa ultraszybkie – zaznacza prezes zarządu Noxo Energy Jakub Bańkowski.

Czytaj więcej

Najlepszy rok w historii branży TSL. Ranking Logistyki

Komisja Europejska szacuje, że do 2030 roku w całej UE potrzeba będzie co najmniej 3 milionów dodatkowych punktów ładowania samochodów elektrycznych. W Polsce działa 2,2 tys. stacji ładowania, z których korzysta 45 tys. aut elektrycznych. W ostatnich kilku latach park osobowych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce zwiększył się niemal ośmiokrotnie, podczas gdy sieć ogólnodostępnych stacji ładowania zaledwie trzykrotnie.

Siemens planuje dostarczyć na polski rynek do końca 2023 roku sto stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania

Fundusze pomocowe na budowę infrastruktury ładowania oferuje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i unijny programu CEF2. Są to setki milionów złotych. 

Czytaj więcej

Ukraińska pszenica z Gdańska

Sieć ładowarek rozbudowują m.in. Grenway i Orlen. Paliwowy koncern dysponuje 470 stacjami ładowania pojazdów elektrycznych (zarówno na prąd przemienny AC, jak i stały DC), co przekłada się na 894 punkty ładowania. Do końca 2022 roku spółka zamierza rozbudować ją do 500 stacji, a liczba punktów ładowania ma wzrosnąć do ponad tysiąca. 

Siemens konkuruje na rynku ładowarek ze szwajcarskim koncernem ABB i polskimi firmami jak Ekonenergetyka i Medcom. Ekonenergetyka specjalizuje się w projektowaniu i budowie ładowarek dużych mocy, oferuje urządzenia o mocy 1 MW i rozwija o mocy do 1,5 MW. Spółka zainstalowała pierwsze szybkie ładowarki 10 lat temu. 

Czytaj więcej

Ceny aut i transportu drogowego wystrzelą w kosmos

W maju Ekonenergetyka podpisała umowę ramową z publicznym przewoźnikiem ze stolicy Francji Regie Autonome des Transports Parisiens wartą 172 mln zł na dostawę 349 stacji ładowania.

Ładowarki Ekoenergetyki transportu publicznego i indywidualnego pracują w ponad 150 miastach na całym świecie. 

Siemens wraz z firmą Stacjeladowania.com uruchomił na śląskim odcinku autostrady A1 przy węźle Rybnik pierwszą stację szybkiego ładowania w sieci publicznej. Sicharge D to jednocześnie setna stacja operatora Noxo Energy i pierwsza ultraszybka o mocy 150 kW. 

Urządzenie na prąd stały pozwala naładować akumulatory kilkukrotnie szybciej od najczęściej spotykanych ładowarek na prąd zmienny, o mocy 22 kW. Z szybkiego ładowania w przypadku Sicharge D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. – W ramach uruchamiania naszej setnej lokalizacji, dzięki współpracy z Elocity i właścicielami stacji Shell Bełk, udostępniamy naszym klientom kolejne 4 stanowiska do ładowania aut elektrycznych, w tym dwa ultraszybkie – zaznacza prezes zarządu Noxo Energy Jakub Bańkowski.

Szynowy
Intercity pobiło rekord przewozów. Pasażerowie przesiedli się z aut na kolej
Szynowy
Siemens Mobility goni Medcom
Elektromobilność
Ślepa droga dla elektrycznych ciężarówek
Szynowy
Kazachstan inwestuje w porty morskie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Drogowy
Rusza projektowanie dużej obwodnicy Warszawy