Spółka Siemens Mobility podpisała w połowie maja list intencyjny z Mitsubishi Electric Europe, który umożliwi niemieckiej formie skonstruowanie energoelektronicznych modułów mocy wykorzystujących węglik krzemu (SiC).
Do wykorzystania kolosalne oszczędności
Półprzewodniki mocy odgrywają kluczową rolę w pojazdach szynowych, a zastosowanie węglika krzemu umożliwi większą sprawność i redukcję masy. Siemens podkreśla, że urządzenia SiC Mitsubishi Electric dowiodły swojej długoterminowej niezawodności w najbardziej wymagających zastosowaniach, takich jak falowniki trakcyjne w pociągach.
Czytaj więcej
W ostatnich pięciu latach powierzchnia magazynowa w Polsce podwoiła się i popyt utrzymuje się nadal. Pomimo rosnących kosztów trwa budowa nowych magazynów, ale na horyzoncie zbierają się chmury.
Siemens wyjaśnia, że pełne moduły mocy SiC 3300 V przyczyniają się do oszczędności energii i zmniejszenia rozmiarów falowników trakcyjnych. Odpowiednie układy SiC do szybkiego przełączania są stosowane w znormalizowanej obudowie LV100, która zapewnia niską indukcyjność błądzącą i łatwą możliwość łączenia równoległego.
Straty mocy podczas pracy falownika w modułach LV100 wykonanych w całości z SiC można zmniejszyć o około 75 % w porównaniu z konwencjonalnymi modułami SiC. W rezultacie zwiększa się sprawność przetwornicy trakcyjnej. Przy zoptymalizowanym energetycznie układzie napędowym, dzięki zastosowaniu elementów z SiC, pobór energii z sieci jest o prawie 10 % mniejszy niż w przypadku dzisiejszych pojazdów.