Według brokera ubezpieczeniowego JLT Specialty, w 2017 roku liczba zakłóceń w łańcuchu dostaw w branży motoryzacyjnej na świecie wzrosła o 30 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem.
Opóźnienia zdarzają się w każdej branży. Jeden z klientów Grupy Gefco – francuski producent samochodów – zaopatrywał się w ważne komponenty u dostawcy z Czech. W wyniku pożaru dostawy zostały wstrzymane. Wyzwaniem stało się zorganizowanie transportu od innego dostawcy, który wypełniłby lukę w potrzebach zakładu, gwarantując nieprzerwany dopływ komponentów i kontynuację pracy.
Z badania przeprowadzonego w 2006 roku przez Nielsen Research na zlecenie Advanced Technology Services wynika, że każda minuta przestoju linii produkcyjnej w branży automotive to strata około 22 tys. dol.
Klient Gefco natychmiast skontaktował się z alternatywnym dostawcą w Chinach. Równolegle Gefco zebrało międzynarodowy zespół kryzysowy tak, aby w ciągu kilku godzin zorganizować dostawę części przez wyczarterowane samoloty. Niestety pożar w czeskiej fabryce wydarzył się w czasie chińskiego Nowego Roku, gdy przez tydzień działalność biznesowa w tym kraju jest bardzo ograniczona.
Czytaj więcej w: Busy w odwrocie