Europejscy przewoźnicy nie kupują samochodów

O blisko jedną piątą zmalały rejestracje samochodów ciężarowych (o dmc powyżej 3,5 tony) w Europie.

Publikacja: 25.02.2020 09:23

Europejscy przewoźnicy nie kupują samochodów

Foto: logistyka.rp.pl

W  styczniu 2020 roku w Europie (EU, kraje Strefy Wolnego Handlu i Wielka Brytania) rejestracje samochodów ciężarowych, o dmc powyżej 3,5 ton zmalały do 28 211, o 19,3 proc. w porównaniu do stycznia 2019 roku, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA.

Wśród dużych rynków największy spadek zarejestrowały Niemcy (o 20,5 proc.), Francja (12,4 proc.), Wielka Brytania (24,8 proc.), Hiszpania (14,9 proc.), Holandia (22,3 proc.) i Polska (27,9 proc.).

Czytaj więcej w: Busy w odwrocie

Rejestracje ciężkich samochodów ciężarowych (o dmc powyżej 16 ton) zmalały w regionie (UE, kraje Strefy Wolnego Handlu i Wielka Brytania) o 22,2 proc. Spadek utrzymuje się od sierpnia 2019 roku. W Niemczech redukcja sięgnęła 26 proc., we Francji 14,2 proc., w Hiszpanii 15,9 proc., w Wielkiej Brytanii 30,6 proc., w Polsce 30,4 proc.

W klasie ciężkiej, o dmc powyżej 16 ton, spadki najbardziej widoczne są w nowych krajach unijnych: w Rumunii wyniosły 40,7 proc. (do 372 pojazdów), na Słowacji 40,9 proc. do 211, na Litwie 34,9 proc. (do 449), w Czechach o 26,8 proc. (496 pojazdów) i na Węgrzech o 31,5 proc. do 226 sztuk). W Polsce rejestracje ciężkich pojazdów wyniosły 1232 sztuki i po raz z pierwszy od wielu lat Holandia z wynikiem 1365 rejestracji wyprzedziła Polskę.

Czytaj więcej w: Większe floty w wynajmie

Ogółem rejestracje ciężkich pojazdów nowych krajach UE zmalały o 34,6 proc., gdy w starych krajach o 18,2 proc.

W segmencie najlżejszym (o dmc do 3,5 tony) rejestracje zmalały o 7,8 proc. do 154 647 pojazdów. Duże, zachodnioeuropejskie rynki zanotowały niewielkie spadki: 3-procentowy w Niemczech (do 31,5 tys. aut), we Francji 9,2-procentowy do 32 300 samochodów, we Włoszech 2,4-procentowy do 13 200 aut. W Wielkiej Brytanii rejestracje powiększyły się o 5,9 proc. do 23,6 tys. samochodów. Jedynie w Hiszpanii spadek sięgnął 20,2 proc. do 13,9 tys. samochodów. W nowych krajach unijnych spadek sięgnął 16,5 proc. a w starych 9,4 proc.

Rejestracja autobusów o dmc powyżej 3,5 tony zmalały o 8 proc. do 3242 sztuk. W starych krajach UE redukcja wyniosła 4,4 proc., a w nowych 7,4 proc.

W  styczniu 2020 roku w Europie (EU, kraje Strefy Wolnego Handlu i Wielka Brytania) rejestracje samochodów ciężarowych, o dmc powyżej 3,5 ton zmalały do 28 211, o 19,3 proc. w porównaniu do stycznia 2019 roku, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA.

Wśród dużych rynków największy spadek zarejestrowały Niemcy (o 20,5 proc.), Francja (12,4 proc.), Wielka Brytania (24,8 proc.), Hiszpania (14,9 proc.), Holandia (22,3 proc.) i Polska (27,9 proc.).

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności