PKP Intercity rozbudowuje zakład remontowy Remtrak w Idzikowicach. Chodzi o trzeci etap, który obejmuje m.in. budowę dwóch hal naprawczych, w tym hali, w której będą wykonywane naprawy zestawów kołowych i wózków.
PKP Intercity Remtrak podpisał ze spółką Rafamet Kuźnia Raciborska wartą niemal 18 mln zł umowę na leasing sześciu maszyn do obróbki kół i zestawów kołowych do taboru kolejowego. Urządzenia zostaną wyleasingowane na 120 miesięcy w ARP Leasing, spółce powołanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu, skupiającej się głównie na leasingu maszyn i urządzeń specjalistycznych. – Unowocześnienie kolei i zapewnienie pasażerom odpowiedniego poziomu komfortu i bezpieczeństwa podróży ma dla nas priorytetowe znaczenie – zapewnia minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Więcej w: Kolej już wozi żywność do Chin
Notowane do lutego duże wzrosty przewozów PKP Intercity spowodowały braki taborowe i zmusiły przewoźnika do wypożyczenia czeskich wagonów. – Inwestycja, której istotnym elementem jest nowo podpisana umowa, pozwoli na szybszą i sprawniejszą naprawę użytkowanego taboru oraz większą niezależność PKP Intercity od zewnętrznych firm naprawczych – tłumaczy prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk.
Podpisany kontrakt zakłada dostawę i uruchomienie maszyn, a także przeszkolenie z ich obsługi pracowników PKP Intercity Remtrak. Pierwsza z nich trafi do zakładu w Idzikowicach na początku października br., a pozostałe do grudnia 2020 roku. – Zakup nowych, specjalistycznych maszyn sprawi, że będziemy mogli dokonywać najważniejszych napraw na poziomie P4 oraz P5 i to w ramach jednej Grupy Kapitałowej – podkreśla prezes PKP Intercity Remtrak Zbigniew Ciemny.