Więcej wyremontowanych wagonów trafi do PKP Intercity

PKP Intercity przygotowuje się do sezonu i rozbudowuje zaplecze remontowe.

Publikacja: 23.04.2020 17:23

Więcej wyremontowanych wagonów trafi do PKP Intercity

Foto: logistyka.rp.pl

PKP Intercity rozbudowuje zakład remontowy Remtrak w Idzikowicach. Chodzi o trzeci etap, który obejmuje m.in. budowę dwóch hal naprawczych, w tym hali, w której będą wykonywane naprawy zestawów kołowych i wózków.

PKP Intercity Remtrak podpisał ze spółką Rafamet Kuźnia Raciborska wartą niemal 18 mln zł umowę na leasing sześciu maszyn do obróbki kół i zestawów kołowych do taboru kolejowego. Urządzenia zostaną wyleasingowane na 120 miesięcy w ARP Leasing, spółce powołanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu, skupiającej się głównie na leasingu maszyn i urządzeń specjalistycznych. – Unowocześnienie kolei i zapewnienie pasażerom odpowiedniego poziomu komfortu i bezpieczeństwa podróży ma dla nas priorytetowe znaczenie – zapewnia minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Więcej w: Kolej już wozi żywność do Chin

Notowane do lutego duże wzrosty przewozów PKP Intercity spowodowały braki taborowe i zmusiły przewoźnika do wypożyczenia czeskich wagonów. – Inwestycja, której istotnym elementem jest nowo podpisana umowa, pozwoli na szybszą i sprawniejszą naprawę użytkowanego taboru oraz większą niezależność PKP Intercity od zewnętrznych firm naprawczych – tłumaczy prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk.

Podpisany kontrakt zakłada dostawę i uruchomienie maszyn, a także przeszkolenie z ich obsługi pracowników PKP Intercity Remtrak. Pierwsza z nich trafi do zakładu w Idzikowicach na początku października br., a pozostałe do grudnia 2020 roku. – Zakup nowych, specjalistycznych maszyn sprawi, że będziemy mogli dokonywać najważniejszych napraw na poziomie P4 oraz P5 i to w ramach jednej Grupy Kapitałowej – podkreśla prezes PKP Intercity Remtrak Zbigniew Ciemny.

Czytaj więcej w: Komisja Europejska proponuje „Rok kolei”

Na mocy umowy zakład w Idzikowicach zostanie wyposażony m.in. w stanowisko pomiarowe pozwalające dokonać pomiarów wszystkich rodzajów zestawów kołowych stosowanych przez PKP Intercity, a także różnego rodzaju tokarki przeznaczone do obróbki piast kół, osi kolejowych i przedmiotów o skomplikowanych kształtach, przetaczania tarcz hamulcowych czy obróbki profili kół zestawów kołowych.

Kontrakt zawarty z Rafamet to kolejna umowa na dostawę maszyn do oddziału w Idzikowicach podpisana w ostatnim czasie przez PKP Intercity Remtrak. Zakład zostanie wyposażony również w dwie prasy do montażu i demontażu kół, tarcz hamulcowych i zestawów kołowych oraz wyważarkę do zestawów kołowych w poziomie posadzki, stosowanych w wagonach i lokomotywach eksploatowanych przez PKP Intercity. Umowy podpisane ze spółkami Hydrapress i Climat opiewają łącznie na kwotę 3 mln zł.

Łączna wartość inwestycji w trzeci etap modernizacji zakładu w Idzikowicach wart jest 125 mln zł.

PKP Intercity rozbudowuje zakład remontowy Remtrak w Idzikowicach. Chodzi o trzeci etap, który obejmuje m.in. budowę dwóch hal naprawczych, w tym hali, w której będą wykonywane naprawy zestawów kołowych i wózków.

PKP Intercity Remtrak podpisał ze spółką Rafamet Kuźnia Raciborska wartą niemal 18 mln zł umowę na leasing sześciu maszyn do obróbki kół i zestawów kołowych do taboru kolejowego. Urządzenia zostaną wyleasingowane na 120 miesięcy w ARP Leasing, spółce powołanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu, skupiającej się głównie na leasingu maszyn i urządzeń specjalistycznych. – Unowocześnienie kolei i zapewnienie pasażerom odpowiedniego poziomu komfortu i bezpieczeństwa podróży ma dla nas priorytetowe znaczenie – zapewnia minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach