Lokomotywowy przebój Siemensa

Siemens Mobility dostarczył ponad tysiąc Vectronów.

Publikacja: 05.05.2020 13:39

Lokomotywowy przebój Siemensa

Foto: logistyka.rp.pl

W dekadę od premiery producent sprzedał 1003 lokomotywy Vectron. Jest to jedna z najpopularniejszych w Europie lokomotyw nowej generacji, o modułowej budowie, która konkuruje m.in. z Bombardierem TRAXX. Oferowane są w wersji na prąd stały, zmienny, na oba systemy oraz dwunapędowe z silnikiem wysokoprężnym.

Czytaj więcej w: Kolej domaga się tarczy

Siemens Mobility sprzedała łącznie 1003 lokomotywy Vectron do 49 klientów w 16 krajach w całej Europie. Ponad 800 dostarczonych pojazdów pokonało już ponad 300 milionów kilometrów.

Lokomotywy mają możliwość kursowania aż w 19 europejskich krajach (Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Niemcy, Węgry, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria, Turcja).

Czytaj więcej w: Kolej już wozi żywność do Chin

W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP Cargo, DB Cargo Polska, Industrial Division i Lotos Kolej. Dodatkowo, w grudniu 2019 r. na zakup Vectrona zdecydowała się firma Laude Smart Intermodal.

Newag i Pesa produkują lokomotywy w dziesiątkach sztuk i mają tylko polską homologację.

W dekadę od premiery producent sprzedał 1003 lokomotywy Vectron. Jest to jedna z najpopularniejszych w Europie lokomotyw nowej generacji, o modułowej budowie, która konkuruje m.in. z Bombardierem TRAXX. Oferowane są w wersji na prąd stały, zmienny, na oba systemy oraz dwunapędowe z silnikiem wysokoprężnym.

Czytaj więcej w: Kolej domaga się tarczy

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu