Dostawczaki idą jak woda

W pierwszej dekadzie czerwca sprzedaż modeli dostawczych przebiła ubiegłoroczną.

Publikacja: 17.06.2020 17:57

Dostawczaki idą jak woda

Foto: logistyka.rp.pl

W pierwszych dziesięciu dniach czerwca rejestracje aut dostawczych (o dmc do 3,5 tony) wyniosły 1644 samochody, o 23,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

W segmencie lekkim nie ma śladu po pandemii

W stosunku do maja sprzedaż modeli dostawczych niemal potroiła się. – Rynek lekkich samochodów dostawczych faktycznie mniej cierpi z powodu pandemii niż samochody osobowe. Już w maju spadki tym segmencie były mniejsze niż zakładano jeszcze miesiąc wcześniej. W czerwcu rynek jest prognozowany na poziomie zbliżonym do tego sprzed pandemii – zaznacza Fiat Professional Brand Manager Janusz Ellert.

Czytaj więcej w: W czerwcu ruszyła sprzedaż ciężarówek

Podobne wzrosty notowane są przez konkurencję. – W pierwszej połowie czerwca zaobserwowaliśmy ponad dwukrotny wzrost zebranych zamówień  w stosunku do analogicznego okresu w maju – podkreśla Mikołaj Matuszewski z Volkswagen Polska.

Instytut Samar prognozuje czerwcowe rejestracje na poziomie 4,5 tys. lekkich aut dostawczych. – Ilość przyjmowanych zamówień przez autoryzowanych dilerów Forda na samochody dostawcze w ostatnich tygodniach jest porównywalna do ilości sprzed COVID 19 – stwierdza Andrzej Gołębiowski z Forda Polska. Wskazuje, że w styczniu rejestracje takich samochodów wyniosły (wg Samar) 4417 sztuk, w lutym 4644, w marcu 4328 i w kwietniu 2625 sztuk. Maj zakończył się rejestracją 3481 lekkich samochodów dostawczych.

Furgony i kampery

Ellert wskazuje, że branże takie jak kurierska czy miejskich dostaw nie zostały dotknięte kryzysem. – Także wielu klientów planujących pierwotnie zakupy w marcu lub kwietniu nie zrezygnowało, a tylko odsunęło w czasie decyzje zakupową. Właśnie w czerwcu obserwujemy powrót tych klientów – dodaje Ellert. – Do zakupów w czerwcu powracają nie tylko wspomniane wyżej branże kurierskie i dostawcy, ale także drobni przedsiębiorcy, klienci instytucjonalni, branża remontowa i budowlana – wylicza Ellert.

Czytaj więcej w: Pomocowy leasing także dla busów i przewoźników na użytek własny

Dodaje, że największą popularnością w ofercie Fiata cieszy się niezmiennie Ducato. Jego udział w sprzedaży marki wzrósł do 75 proc. Natomiast struktura sprzedaży samego Ducato pozostaje podobna jak w latach ubiegłych: 70 proc. to furgony, a 30 proc. to kabiny do zabudowy.

W przypadku samochodów Volkswagena zamówienia dotyczą głównie samochodów z użytkowych. – Dużą popularnością cieszy się również np.: California Beach co w obecnych warunkach raczej nie dziwi – stwierdza Matuszewski. Wskazuje, że firma wprowadziła nowe finansowanie. – Autonajem jest produktem bardzo elastycznym, dostosowanym do obecnych niepewnych warunków rynkowych, umożliwiających m.in. wcześniejszą rezygnację z leasingu, a klientom którzy się na niego zdecydują spłacamy 2 pierwsze raty. Obserwujemy duże zainteresowanie tym produktem – zaznacza Matuszewski.

Natomiast Ford podkreśla zdobycie pierwszego miejsce w rankingu sprzedaży w maju oraz po dziesięciu dniach czerwca.

W pierwszych dziesięciu dniach czerwca rejestracje aut dostawczych (o dmc do 3,5 tony) wyniosły 1644 samochody, o 23,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

W segmencie lekkim nie ma śladu po pandemii

Pozostało 91% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu