Oficjalna ceremonia odbyła się 20 lipca, a terminal ma rozpocząć przeładunki późną wiosną 2021 roku. Na dwóch torach znajduje się 18 punktów przeładunkowych. Znajdujący się tuż obok terminala promowego zautomatyzowany terminal kolejowy przeładuje 36 naczep w 20 minut.
Czytaj więcej w: PKP Cargo rozbudowuje terminal na chińskie pociągi
Warta 32 mln euro inwestycja otrzymała w lipcu 2019 roku 7 mln euro dofinansowania z instrumentu Łącząc Europę i dodatkowe fundusze od rządu Francji oraz lokalnego samorządu. W ramach projektu terminal CargoBeamer dostarczyło 216 wagonów kieszeniowych. Ich konstrukcja umożliwia przewóz naczep dowolnego typu. Naczepy nie muszą być przystosowane do przeładunków kolejowych.
Automatyczny terminal intermodalny CargoBeamer. Fot CargoBeamer
Spółka CargoBeamer dostarczyła wyposażenie dla terminala w Kaldenkirchen, na granicy holendersko-niemieckiej. Wyruszają z niego pociągi do północnych Włoch. Od 2015 roku na ponad 2 tys. pociągów przetransportowało ponad 72,5 tys. naczep.