Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały trzecią umowę wykonawczą

Przewoźnik kupił za 398 mln zł 12 ezt Flirt, które będą obsługiwać połączenie Skierniewice-Mińsk Mazowiecki-Warszawa.

Publikacja: 17.09.2020 10:34

Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały trzecią umowę wykonawczą

Foto: logistyka.rp.pl

W cenie zawiera się zakup 5-członowych pojazdów oraz przeszkolenie pracowników. Na podstawie umowy Stadler będzie również świadczył usługi serwisowe. Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawa opcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.

Czytaj więcej w: Europa doczekała się czempiona kolejowego

Na realizację zawartej 16 września umowy Koleje Mazowieckie otrzymały dofinansowanie z POIiŚ 2014-2020 w wysokości 126,05 mln zł.

Podpisana trzecia umowa wykonawcza jest fragmentem kontraktu ramowego na 61 pięcioczłonowych pojazdów typu FLIRT, zawarty pomiędzy przewoźnikiem a producentem w 2018 roku, jest realizowany przy wsparciu środków unijnych z RPO WM 2014-2020 (dofinansowanie w wysokości 96,16 mln zł) oraz z POIiŚ 2014-2020 (dofinansowanie w wysokości 580 mln zł). 

Czytaj więcej w: Stadler oczekuje dobrego drugiego półrocza

Zgodnie z zawartą umową przedwstępną w kolejnych miesiącach KM i Stadler podpiszą jeszcze dwa kontrakty: umowę na dostawę 15 pięcioczłonowych pojazdów przeznaczonych na trasę Góra Kalwaria/Czachówek – Modlin oraz umowę na dostawę 16 pięcioczłonowych pojazdów przeznaczonych na trasę Warszawa – Tłuszcz.

Pierwsza umowa wykonawcza, na zakup 6 pojazdów, została podpisana w maju 2018 r., a druga, na kolejne 12, w marcu 2019 r.

W cenie zawiera się zakup 5-członowych pojazdów oraz przeszkolenie pracowników. Na podstawie umowy Stadler będzie również świadczył usługi serwisowe. Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawa opcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.

Czytaj więcej w: Europa doczekała się czempiona kolejowego

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO