Powtórne postępowanie jest efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą dokumentacji. Ogłoszenie o zamówieniu trafiło do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie przetargowe zostanie wszczęte w najbliższych dniach.

""

logistyka.rp.pl

Zadaniem projektanta będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.

Czytaj więcej w: Więcej płatnych dróg?

Generalna Dyrekcja musiała ogłosić drugi przetarg, ponieważ z końcem maja 2020 roku odstąpiła od umowy z pierwotnym wykonawcą dokumentacji projektowej. Decyzja ta została poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy, konsorcjum firm, którego liderem był Complex Projekt.

Czytaj więcej w: Cała S19 od Lublina do Rzeszowa w budowie

Powodami odstąpienia były m.in. zbliżający się termin zakończenia umowy, niskie zaawansowanie procentowe realizacji projektu oraz małe zaangażowanie wykonawcy. Projektant w ciągu 12 miesięcy był zobowiązany opracować elementy Koncepcji programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, np. zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Z tego zadania wywiązał się w 30 proc.

Czytaj więcej w: Już za pół roku e-Toll zastąpi ViaToll

Wschodnia Obwodnica Warszawy w ciągu S17 biegnie pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska i ma długość 16,3 km. Zostanie wybudowana w pasie rezerwy zostawionej na ten cel wiele lat temu. Na nieużytkach wcześniej były kopalnie piasku, następnie śmietnisko, które powoli zarastają drzewa siane od 1946 roku przez nadleśnictwo Drewnica (na zdjęciu otwierającym).

WOW stanowi część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:

  • węzeł Drewnica – węzeł Ząbki (ok. 3,6 km),
  • węzeł Ząbki – węzeł Zakręt (ok. 10,2 km),
  • węzeł Zakręt – węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).

Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów – Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Zakręt i Lubelska.

Czytaj więcej w: Za rok posypią się kary za ViaToll

W zakresie pierwszego odcinka, po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, ogłosimy przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Szacowane lata realizacji to 2021-2024. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Zakręt i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r. W rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.

Bez wybudowania WOW, ruch z nieukończonej obwodnicy będzie wpadał w Wesołą, która zostałaby zupełnie zdewastowana.