Marcowy rekord wszechczasów w rejestracjach ciężarówek

Marcowe wyniki są ponad dwukrotnie wyższe od notowanych rok wcześniej.

Publikacja: 07.04.2021 18:28

Marcowy rekord wszechczasów w rejestracjach ciężarówek

Foto: Fot. Volvo

Rejestracje samochodów ciężarowych w marcu wzrosły r/r o 113,6 proc., zaś ciągników siodłowych o 147,6 proc, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Przedsiębiorcy zarejestrowali 3213 ciężarówek, w tym 2474 ciągniki siodłowe. PZPM podkreśla, że tak wysoki wynik nigdy nie był rejestrowany w historii rejestracji.

Czytaj więcej w: Wielton oczekuje dobrego roku

Po pierwszym kwartale rejestracje ciężarówek są o 58,6 proc. wyższe niż rok wcześniej, zaś dynamika wzrostu dla ciągników siodłowych wyniosła 66,5 proc. Przewoźnicy zarejestrowali 7468 ciężarówek.

Jeżeli te wielkości rejestracji utrzymają się do grudnia, będzie to porównywalny okres do rekordowego 2018 roku, gdy rejestracje sięgnęły 29,9 tys. ciężarówek o dmc powyżej 3,5 tony.

W przypadku najcięższych modeli o dmc pow. 16 ton, rejestracje po trzech kwartałach wyniosły 5758 aut, co stanowi 66,5 proc. wzrostu. Utrzymanie tego poziomu oznacza rynek 22,8 tys. sztuk. W najlepszym do tej pory 2018 roku rejestracje wyniosły 22,2 tys. sztuk.

Czytaj więcej w: Kwitnie rynek dostawczych busów

W rankingu marek samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 tony na pierwszym miejscu po trzech miesiącach jest DAF (1,8 tys. wydanych pojazdów, 69 proc. wzrostu), przed Scanią (1,4 tys., 78 proc. wzrostu), Volvo (1,3 tys., 55 proc. wzrostu). Na czwartym miejscu znalazł się Mercedes-benz (1,1 tys., 72 proc. wzrostu), a pierwszą piątkę zamyka MAN (1 tys. i 35 proc. wzrostu).

Rejestracje samochodów ciężarowych w marcu wzrosły r/r o 113,6 proc., zaś ciągników siodłowych o 147,6 proc, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Przedsiębiorcy zarejestrowali 3213 ciężarówek, w tym 2474 ciągniki siodłowe. PZPM podkreśla, że tak wysoki wynik nigdy nie był rejestrowany w historii rejestracji.

Czytaj więcej w: Wielton oczekuje dobrego roku

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności