Via Carpatia blisko półmetka

Całość trasy liczy 700 km. W użytkowaniu jest 75 km w budowie 300 km.

Publikacja: 17.05.2021 17:24

Via Carpatia blisko półmetka

Foto: Fot. GDDKiA Krzysztof Nalewajko

Via Carpatia przebiega przez Litwę, Polskę, Ukrainę, Białoruś, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Grecję, Chorwację i Turcję. Trasa przyczyni się do rozwoju wschodniej części kraju i ułatwi polskim portom morskim ekspansję na południe.

Na terenie Polski w skład szlaku drogowego Via Carpatia wchodzą odcinki dróg ekspresowych S61, S16, S19 pomiędzy miejscowościami Budzisko (granica państwa), Suwałki, Ełk, Białystok, Lublin, Rzeszów, Barwinek (granica państwa).

Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 (z perspektywą do 2025 r.) zapewnia pieniądze na całość polskiego odcinak Via Carpatia. GDDKiA oddała do użytkowania: obwodnicę Suwałk, obwodnicę Augustowa oraz jednojezdniowe obwodnice Kocka i Woli Skromowskiej oraz Międzyrzeca Podlaskiego w ciągu drogi ekspresowej S19, zachodnią obwodnicę Lublina w ciągu S19, a także trasę Sokołów Małopolski – Stobierna – Rzeszów Południe. W sumie to odcinki o łącznej długości 75,3 km.

W realizacji jest 289,1 km. Generalna czeka na rozstrzygnięcie przetargów na realizację kolejnych zadań w ramach Via Carpatii o łącznej długości 95,7 km.

Stan realizacji Via Carpatia w województwach:

województwo podlaskie:

  • w eksploatacji: 25,6 km
  • w realizacji: 84,1 km
  • w przetargu: 75,3 km
  • w przygotowaniu: 76,4 km

Łącznie: 261,4 km

województwo warmińsko-mazurskie

  • w realizacji: 43,1 km

województwo lubelskie i mazowieckie 

  • w eksploatacji: 19,8 km
  • w realizacji: 97,8 km
  • w przygotowaniu: 113,8 km

Łącznie: 231,4 km

województwo podkarpackie

  • w eksploatacji: 30 km
  • w realizacji: 64,1 km
  • w przetargu: 20,4 km
  • w przygotowaniu: 54,1 km

Łącznie: 168,6 km

""

Rys. GDDKiA

logistyka.rp.pl

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach