Port Gdynia ma nadzieję, że nowe połączenie zorganizowane przez Loconi Intermodal oraz Baltic Rail pozwoli zdobyć dla portu nowe ładunki z południa Europy, czyli z krajów Grupy Wyszehradzkiej oraz ze Skandynawii.

Czytaj więcej w: PKP Cargo połączyło Wrocław z Chinami

Spółka Baltic Rail oferuje połączenie Kopru do Wrocławia od 2011 roku. Od 1 lipca zostanie przedłużone do portu w Gdyni. Pomiędzy Koprem i Wrocławiem kursowało 3-5 pociągów tygodniowo. Częstotliwość połączenia Wrocławia z Gdynią zostanie ustalona 25 czerwca.

""

logistyka.rp.pl

Jedna opłata pokrywa całą trasę łącznie z przeładunkiem we Wrocławiu. Potencjalnie połącznie może być atrakcyjne dla nadawców skandynawskich. Do tej pory pokonanie trasy z Norwegii do Hajfy zajmowało 30 dnie, a dzięki nowej ofercie skróci się do 14 dni. Przejazd między Gdynią i Koprem zajmie 3 dni.

Czytaj więcej w: Polka pokieruje projektem Trans-European Railway

Gdynia zostanie w pełni otwarta dla kolejowych operatorów po zakończeniu za 3 lata remontu torów, które ułatwią szybki dojazd do portu.

W Polsce działa Rail Polska, która jest właścicielem dwóch terminali kontenerowych w Polsce: Wrocław Oleśnica (o pojemności placów 2 tys. TEU) i Katowice Włosienica oraz 50 lokomotyw.

Pociągi Baltic Rail przewiozły w 2020 roku ponad 12,7 tys. TEU, w tym roku operator planuje 16 tys. TEU. Składy jeździły z częstotliwością 2-3 na tydzień. Połączenie działań z Loconi Intermodal, pozwoli zwiększyć ilości kontenerów.

Autopromocja
Od 29.10 w "Rzeczpospolitej" i "Parkiecie"

Wszystko o zrównoważonym rozwoju i pozafinansowym raportowaniu spółek

Sprawdź szczegóły

Czytaj więcej w: Tak daleko na południe jeszcze PKP Cargo nie sięgało

Loconi przetransportowała w 2019 roku 220 tys. TEU, obsługując miesięcznie ponad 250 pociągów intermodalnych z trójmiejskich terminali. Loconi ma w Polsce 3 własne terminale i współpracuje z trzema należącymi do Metrans.

Na południe sięgają z usługami transportowymi także PKP Cargo, OT Logistics oraz Ostsped Logistics.