Największy w Polsce terminal kontenerowy ma nowego szefa

Od 9 lipca Charles Baker jest nowym dyrektorem generalnym DCT Gdańsk.

Publikacja: 16.07.2021 11:30

Największy w Polsce terminal kontenerowy ma nowego szefa

Foto: Fot: DCT

Zgodnie z planami Charles Baker zastąpił Camerona Thorpe’a, który przeszedł do rady nadzorczej DCT i objął funkcję dyrektora generalnego PSA International w Belgii, gdzie zajmie się zarządzaniem projektami portowymi PSA.

Baker rozpoczął karierę zawodową w Canada Maritime Agencies, która należała do CP Ships w Kanadzie. W kolejnych latach zajmował kierownicze stanowiska w wielu wiodących firmach spedycyjnych i portowych w Wielkiej Brytanii i Holandii, pełniąc role operacyjne, nadzorcze, marketingowe, handlowe i sprzedażowe. Przed objęciem nowej funkcji w Polsce, Charles piastował funkcję wiceprezesa PSA Americas.

Czytaj więcej w: Towary z Chin daleko od europejskich klientów

DCT Gdańsk jest wiodącym terminalem dla Polski i Morza Bałtyckiego, ubiegły rok zamknął przychodami 590 mln zł. – Moim celem jest, aby terminal osiągnął jeszcze wyższy poziom w zakresie doskonałości operacyjnej i usługowej – zapewnia Baker.

DCT Gdańsk powstał w 2007 roku i może rocznie przeładować ponad 3 mln TEU. W 2020 roku DCT Gdańsk obsłużył ponad 1,9 mln TEU. Długość nabrzeża głębokowodnego wynosi 1,3 km. DCT Gdańsk obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. DCT zatrudnia ponad 1000 pracowników.

Czytaj więcej w: Kolejne rekordy przeładunków w Gdyni

Terminal jest własnością PSA International, IFM Investors i Polskiego Funduszu Rozwoju. Globalna sieć PSA obejmuje ponad 50 terminali w 26 krajach na całym świecie, z flagowymi inwestycjami w Singapurze i Antwerpii. IFM Investors to globalny zarządca funduszy instytucjonalnych, który na dzień 31 grudnia 2018 r. zarządza funduszami o wartości 82 mld dol.

Zgodnie z planami Charles Baker zastąpił Camerona Thorpe’a, który przeszedł do rady nadzorczej DCT i objął funkcję dyrektora generalnego PSA International w Belgii, gdzie zajmie się zarządzaniem projektami portowymi PSA.

Baker rozpoczął karierę zawodową w Canada Maritime Agencies, która należała do CP Ships w Kanadzie. W kolejnych latach zajmował kierownicze stanowiska w wielu wiodących firmach spedycyjnych i portowych w Wielkiej Brytanii i Holandii, pełniąc role operacyjne, nadzorcze, marketingowe, handlowe i sprzedażowe. Przed objęciem nowej funkcji w Polsce, Charles piastował funkcję wiceprezesa PSA Americas.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO