Mobilne centrum dowodzenia kolejami ukraińskimi jeździ Pesą

Dyrekcja Kolei Ukraińskich (UZ) jest łakomym celem dla Rosjan. Nie kryje się w schronie, a jeździ po całym kraju motorowym wagonem Pesa 610M.

Publikacja: 16.03.2022 21:27

Mobilne centrum dowodzenia kolejami ukraińskimi jeździ Pesą

Foto: Pesa

Sześcioosobowy zarząd narodowego przewoźnika Ukrainy zawiaduje z motorowego wagonu jedną z największych w Europie sieci kolejowych na której jest 1,5 tys. stacji i ponad 21 tys. km linii kolejowych. CNN relacjonuje, że dyrektor UZ Ołeksandr Kamyszyn ma do dyspozycji co najmniej dwa pokładowe systemy łączności i kieruje pracą ponad 230 tys. kolejarzy. 

Czytaj więcej

Dzięki specustawie będą pieniądze na kolejowe przewozy uciekinierów

UZ jest kluczowym przewoźnikiem kraju, w pierwszych dwóch tygodniach wojny UZ przetransportowały wewnątrz kraju 2,1 mln uchodźców i dodatkowo 0,5 mln do Polski. Dokonały tego pomimo zbombardowanych mostów i torów. 

Koleje codziennie informują o odjazdach pociągów ewakuacyjnych. Kamyszyn i jego najbliżsi współpracownicy koordynują przewozy i naprawy siedząc przy długim stole motorowego wagonu. Bydgoski producent dostarczył ten wagon na Ukrainę w 2004 roku, dla dyrektora generalnego Kolei Ukraińskich (UZ). Napędzany dwoma spalinowymi silnikami pojazd rozpędza się do 160 km/h. Pozostałe cztery takie wagony przeznaczone są dla normalnego ruchu pasażerskiego. 

Czytaj więcej

Wojna Rosji z Ukrainą zagroziła istnieniu kolejowego chińskiego szlaku do Europy

W 2018 roku koleje na Ukrainie przewiozły w 2018 roku 322 mln ton i 158 mln pasażerów. Praca przewozowa wyniosła 186,3 mld tkm oraz 89,2 mln pasażerokm. W 2018 roku w Ukrainie przewoźnicy mieli 1944 lokomotywy spalinowe, 1627 elektrycznych, 106, tys. wagonów towarowych oraz 4,3 tys. pasażerskich. 

W Polsce w tym samym roku, koleje przewiozły 82,8 mln ton ładunków, 309 mln pasażerów i wykonały pracę 26,3 mld tkm oraz 21 mld pasażerokm. Działający w Polce przewoźnicy mieli na koniec 2018 roku 1738 lokomotyw elektrycznych, 2149 spalinowych, 88 tys. wagonów towarowych i 6,8 tys. pasażerskich. 

Sześcioosobowy zarząd narodowego przewoźnika Ukrainy zawiaduje z motorowego wagonu jedną z największych w Europie sieci kolejowych na której jest 1,5 tys. stacji i ponad 21 tys. km linii kolejowych. CNN relacjonuje, że dyrektor UZ Ołeksandr Kamyszyn ma do dyspozycji co najmniej dwa pokładowe systemy łączności i kieruje pracą ponad 230 tys. kolejarzy. 

UZ jest kluczowym przewoźnikiem kraju, w pierwszych dwóch tygodniach wojny UZ przetransportowały wewnątrz kraju 2,1 mln uchodźców i dodatkowo 0,5 mln do Polski. Dokonały tego pomimo zbombardowanych mostów i torów. 

Praca w logistyce
Od dzisiaj uproszczone formalności przy zatrudnianiu uchodźców z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Drogowy
Przewozy ciężarówek na wschód może zablokować tylko Bruksela
Regulacje Ue
Komisja Europejska utrudniła dodatkowo kabotaż wydłużając obowiązkową przerwę
Elektromobilność
Właściciel Famuru inwestuje w producenta akumulatorów litowo-jonowych
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Drogowy
Postawimy samochody na kołkach, grożą przewoźnicy
Systemy IT
eCMR wchodzi do przewozów drogowych tylnymi drzwiami