Sześcioosobowy zarząd narodowego przewoźnika Ukrainy zawiaduje z motorowego wagonu jedną z największych w Europie sieci kolejowych na której jest 1,5 tys. stacji i ponad 21 tys. km linii kolejowych. CNN relacjonuje, że dyrektor UZ Ołeksandr Kamyszyn ma do dyspozycji co najmniej dwa pokładowe systemy łączności i kieruje pracą ponad 230 tys. kolejarzy.
Czytaj więcej
Ministerstwo Infrastruktury przygotowało tez uproszczenie formalności i przedłużenie ważności niektórych dokumentów kierowców.
UZ jest kluczowym przewoźnikiem kraju, w pierwszych dwóch tygodniach wojny UZ przetransportowały wewnątrz kraju 2,1 mln uchodźców i dodatkowo 0,5 mln do Polski. Dokonały tego pomimo zbombardowanych mostów i torów.
Koleje codziennie informują o odjazdach pociągów ewakuacyjnych. Kamyszyn i jego najbliżsi współpracownicy koordynują przewozy i naprawy siedząc przy długim stole motorowego wagonu. Bydgoski producent dostarczył ten wagon na Ukrainę w 2004 roku, dla dyrektora generalnego Kolei Ukraińskich (UZ). Napędzany dwoma spalinowymi silnikami pojazd rozpędza się do 160 km/h. Pozostałe cztery takie wagony przeznaczone są dla normalnego ruchu pasażerskiego.
Czytaj więcej
Ofiarą wojny Rosji z Ukrainą może stać się Jedwabny Szlak, sztandarowy chiński projekt. Skorzystać mogą armatorzy.