UOKiK poinformował, że otrzymał wniosek o przejęcie przez katowicką spółkę TDJ kontroli nad warszawską firmą Impact Clean Power Technology. Szczegóły przejęcia będą ustalone najprawdopodobniej w najbliższych dniach. Grupa TDJ należy do rodziny Domogałów. Kontroluje ona m.in. giełdową spółkę Famur. Na koniec 2020 roku wartość aktywów sięgnęła 2,5 mld zł. Wraz z nabyciem Impact CPT Grupa TDJ wejdzie w obiecujący rynek litowo-jonowych akumulatorów dla pojazdów i przemysłu.
Czytaj więcej
Wysokość dofinasowania będzie znana dopiero po dopracowaniu szczegółów programów.
Spółka Impact CPT jest jednym z najpoważniejszych w Europie producentów przemysłowych baterii litowo-jonowych i dysponuje przodującą technologią. Wyprodukowała dla PGE EO oraz PKE Energetyka największe w Europie stacjonarne magazyny energii elektrycznej.
W 2021 roku wyprodukowała łącznie ponad 1200 baterii, które zamontowano do blisko 500 elektrycznych i wodorowych autobusów oraz trolejbusów jeżdżących po całej Europie.
W tym roku produkcja wzrośnie 3-krotnie w stosunku do ub.r. Solaris Bus & Coach pozostał największym nabywcą, ale firma pozyskała także dużych nowych klientów. Impact CPT dostarczył akumulatory również do prototypowej hybrydy Fabryki Pojazdów Szynowych w Poznaniu.
Czytaj więcej
Niemcy rozpoczęli testy ciężarówek zasilanych z napowietrznych sieci, tym razem na krętych drogach.
W podwarszawskim zakładzie Impact CPT pracuje 220 osób i w planach jest uruchomienie trzeciej zmiany. Spółka zamierza wznieść nową fabrykę, która pozwoli rozwinąć produkcję i walczyć o rosnący rynek elektromobilności.
Spółka informuje, że zbudowała nowy moduł baterii Leo300, który umożliwi zwiększenie dotychczasowego zasięgu autobusów o 100 km, co może stać się przełomem w komunikacji miejskiej. Zapowiada, że w tym roku wprowadzi do produkcji baterie nowej generacji. Pracuje nad nowymi technologiami BMSów (oprogramowania sterującego pracą baterii), ogniw, modułów, a nawet ogniwami paliwowymi.
Największym konkurentem Impact CPT w Europie są niemiecki Akasol oraz szwedzki NorthVolt. Akasol dostarcza akumulatory holenderskiemu producentowi autobusów VDL, zaś NorthVolt będzie dostawcą tych urządzeń dla Grupy Volkswagena, czyli przede wszystkim MAN i Scanii.