W kwietniu spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa odebrała budowę mijanki Zamość – Majdan LHS. Linia o długości 395 km ma 10 stacji kolejowych. Na stacji Zamość – Majdan LHS wybudowano 5 torów o łącznej długości 6 km wraz z rozjazdami wyposażonymi w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, plac ładunkowy o powierzchni 14 tys. m kw. oraz drogę dojazdową. 

Ruch na stacji jest kontrolowany za pomocą komputerowych urządzeń sterowania z nastawni LCS Zamość Bortatycze LHS, której wyposażenie dostarczył w 2018 roku radomski Kombud. 

Czytaj więcej

Zapowiada się fatalne lato, z braku kierowców coraz więcej aut na kołkach

Warta 53 mln zł inwestycja zwiększyła zdolności eksploatacyjne linii nr 65, umożliwiła załadunek i rozładunek towarów na stacji Zamość – Majdan LHS. Poprawiła bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów oraz zapewni płynność ruchu kolejowego. Dzięki niej możliwe jest krzyżowanie pociągów na stacji. Po linii porusza się 12 par pociągów na dobę. 

PKP LHS specjalizuje się w transporcie masowych towarów stałych (m.in. rudy, węgiel, kruszywa, drewno), płynnych (m.in. gazy, produkty chemiczne i sypkich (m.in. zboża, pasze, pellety). Przewoźnik i zarazem zarządca infrastruktury świadczy także przewozy towarów drobnicowych (m.in. wyroby metalowe, szkło, materiały budowlane), intermodalnych, niebezpiecznych i ponadgabarytowych. Przewozy przesyłek mogą być realizowane w zwartych składach i w pojedynczych wagonach.

Czytaj więcej

Przewoźnicy domagają się odszkodowań, Ministerstwo Infrastruktury nie mówi nie

Siedziba spółki mieści się w Zamościu. PKP LHS powstała do obsługi Huty Katowice, ale w ostatnich latach rozwijała przewozy intermodalne z Chin. PKP LHS była pierwszym polskim operatorem pociągów z Chin.