PKP Intercity zamknie rok z historycznym wynikiem 67 mln podróżnych

Od stycznia do 20 listopada spółka przewiozła 60 mln pasażerów, gdy w całym 2022 roku pociągami narodowego przewoźnika pojechało blisko 59 mln pasażerów.

Publikacja: 22.11.2023 13:01

PKP Intercity zamknie rok z historycznym wynikiem 67 mln podróżnych

PKP IC

Foto: PKP IC

W tym roku PKP Intercity zanotuje najlepszy wynik przewozowy w swojej ponad 20 letniej historii. W każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, wtedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało 254 tys. pasażerów. – Coraz nowszy tabor, więcej połączeń i nowoczesne kanały sprzedaży nie umknęły uwadze pasażerów. Nasze cele urealniają się i głęboko wierzę, że kontynuując przyjętą przez nas strategię staniemy się środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby Polaków – uważa wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz. 

Od stycznia do października bieżącego roku z usług PKP Intercity skorzystało 56,7 mln osób. W analogicznym okresie w 2022 roku liczba pasażerów narodowego przewoźnika była na poziomie 48,8 mln, co stanowi 16-procentowy wzrost. W wakacje wzrost wyniósł 10 proc. 

Czytaj więcej

Ceny taboru spadają, podobnie jak sprzedaż

Spóła tłumaczy wyniki modernizacją taboru, a także licznymi promocjami. Do 2030 roku przeznaczy 27 mld zł na tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana. 

Urząd Transportu Kolejowego podał, że w trzech pierwszych kwartałach roku koleje przewiozły 276,13 mln osób, o blisko 11 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Praca przewozowa wyniosła 19,54 mld pasażerokilometrów, co oznacza ponad 23-procentowy wzrost. 

UTK podlicza, że w III kwartale tego roku na tory wyjechało 480,6 tys. pociągów pasażerskich, z których punktualnie do stacji końcowej dojechało 89,6%. W porównaniu z tym samym okresem 2022 r. punktualność pociągów wzrosła o 2,37 punktu procentowego. Największy przewoźnik dalekobieżny – PKP Intercity odnotowało spadek punktualności w stosunku do II kwartału tego roku o 3,7 punktu procentowego. Ostatecznie dla tej spółki poziom punktualności za III kwartał wyniósł 69,8%. W przypadku głównego przewoźnika dalekobieżnego liczba pociągów opóźnionych powyżej 120 minut spadła – o 56% w lipcu i o 39% w sierpniu w porównaniu z 2022 r. 

W tym roku PKP Intercity zanotuje najlepszy wynik przewozowy w swojej ponad 20 letniej historii. W każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, wtedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało 254 tys. pasażerów. – Coraz nowszy tabor, więcej połączeń i nowoczesne kanały sprzedaży nie umknęły uwadze pasażerów. Nasze cele urealniają się i głęboko wierzę, że kontynuując przyjętą przez nas strategię staniemy się środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby Polaków – uważa wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz. 

Szynowy
Tiry na tory to puste hasło
Szynowy
Kontenery nie pomkną torami CPK
Szynowy
Szykuje się gigantyczny remont warszawskiej linii średnicowej
Szynowy
Ładunki do Holandii coraz częściej pędzą po szynach
Szynowy
Rząd baskijski podbija stawkę przejęcia Talgo