W tym roku PKP Intercity zanotuje najlepszy wynik przewozowy w swojej ponad 20 letniej historii. W każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, wtedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało 254 tys. pasażerów. – Coraz nowszy tabor, więcej połączeń i nowoczesne kanały sprzedaży nie umknęły uwadze pasażerów. Nasze cele urealniają się i głęboko wierzę, że kontynuując przyjętą przez nas strategię staniemy się środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby Polaków – uważa wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Od stycznia do października bieżącego roku z usług PKP Intercity skorzystało 56,7 mln osób. W analogicznym okresie w 2022 roku liczba pasażerów narodowego przewoźnika była na poziomie 48,8 mln, co stanowi 16-procentowy wzrost. W wakacje wzrost wyniósł 10 proc.
Czytaj więcej
Przewoźnicy liczą, że w przyszłym roku będą kupować ciężarówki po cenach znacznie niższych od obecnych.
Spóła tłumaczy wyniki modernizacją taboru, a także licznymi promocjami. Do 2030 roku przeznaczy 27 mld zł na tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana.
Urząd Transportu Kolejowego podał, że w trzech pierwszych kwartałach roku koleje przewiozły 276,13 mln osób, o blisko 11 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Praca przewozowa wyniosła 19,54 mld pasażerokilometrów, co oznacza ponad 23-procentowy wzrost.