Marguerite, Griffin Capital Partners i WBW Invest stworzyły OnTrain spółkę wynajmu lokomotyw. Zakupiła ona już 80 lokomotyw. – Ta strategiczna inwestycja opiera się na solidnych wynikach gospodarczych Polski i znaczącym popycie na nowoczesne lokomotywy. W Marguerite koncentrujemy się na długoterminowej stabilności naszych inwestycji i płynących z nich korzyści dla przyszłych pokoleń. Modernizacja transportu kolejowego jest częścią szerszych trendów i procesów transformacji energetycznej, a popyt i popularność usług najmu taboru kolejowego będą tylko rosły. Współpraca z Griffin Capital Partners i WBW Invest pozwala nam połączyć wiedzę i zasoby – wyjaśnia partner zarządzający w Marguerite Michael Dedieu. Największym inwestorem Marguerite jest Europejski Bank Inwestycyjny.
Dwóch dostawców taboru
Zarząd OnTrain podpisał 29 listopada umowę z Alstom na dostawę 35 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal trzeciej generacji, z opcją zakupu przez OnTrain dodatkowych 20 pojazdów. Tabor objęty umową zostanie dopuszczony do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Słowenii, Chorwacji i Serbii.
Czytaj więcej
Narasta opór przemysłu wobec unijnej reformy celnej. Firmy niepokoją się o bezpieczeństwo danych, obawiają się utraty rynku na rzecz poza unijnych podmiotów oraz przerostu biurokracji. Przedsiębiorcy stwierdzają: to Celny Wielki Brat, a nie urząd.
W ramach drugiej umowy, podpisanej 12 grudnia, Alstom dostarczy pięć lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal trzeciej generacji, dopuszczonych do pracy w Korytarzu Wschodnim, tj. w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
Zakup ww. lokomotyw przez WBW2 sp. z o.o., działająca pod marką OnTrain, będzie realizowana w ramach zawartego w listopadzie 2024 roku kontraktu na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych, zeroemisyjnych elektrycznych lokomotyw wielosystemowych wraz z ich konserwacją w okresie gwarancyjnym w zakresie: poziomy konserwacji: p1 do p3.