Niepewna przyszłość wynajmu lokomotyw

Pomimo wsparcia unijnej biurokracji przewozy kolejowe maleją, co zwiększa ryzyko funduszy inwestujących w spółki wynajmu lokomotyw.

Publikacja: 19.12.2024 11:21

Niepewna przyszłość wynajmu lokomotyw

Lokomotywa Vectron MS Siemens Mobility

Foto: Siemens Mobility

W 2023 roku praca kolejowego transportu towarowego w EU zmalała o 4,9 proc. do 378,1 bln tkm, w tym przewozy kontenerów zmniejszyły się o 9,4 proc. Wzrosła jedynie praca przewozowa w przewozach pasażerskich, o 11,2 proc. w stosunku do 2022 roku i sięgnęły 429 mld paskm. 

Podobna sytuacja jest w Polsce: w przewozach pasażerskich obserwowany jest po dziesięciu miesiącach wzrost o 10,4 proc. (do 24 mln paskm), zaś w towarowych spadek o 5,4 proc. do 49 mld tkm, wynika z danych UTK. 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Szynowy
Stadler wchodzi z lokomotywami na polski rynek
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Szynowy
Tiry na tory to puste hasło
Szynowy
Kontenery nie pomkną torami CPK
Szynowy
Szykuje się gigantyczny remont warszawskiej linii średnicowej
Szynowy
Ładunki do Holandii coraz częściej pędzą po szynach
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”