Niepewna przyszłość wynajmu lokomotyw

Pomimo wsparcia unijnej biurokracji przewozy kolejowe maleją, co zwiększa ryzyko funduszy inwestujących w spółki wynajmu lokomotyw.

Publikacja: 19.12.2024 11:21

Niepewna przyszłość wynajmu lokomotyw

Lokomotywa Vectron MS Siemens Mobility

Foto: Siemens Mobility

W 2023 roku praca kolejowego transportu towarowego w EU zmalała o 4,9 proc. do 378,1 bln tkm, w tym przewozy kontenerów zmniejszyły się o 9,4 proc. Wzrosła jedynie praca przewozowa w przewozach pasażerskich, o 11,2 proc. w stosunku do 2022 roku i sięgnęły 429 mld paskm. 

Podobna sytuacja jest w Polsce: w przewozach pasażerskich obserwowany jest po dziesięciu miesiącach wzrost o 10,4 proc. (do 24 mln paskm), zaś w towarowych spadek o 5,4 proc. do 49 mld tkm, wynika z danych UTK. 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Szynowy
Pesa wprowadza nową generację lokomotyw elektrycznych
Szynowy
Remonty DB: duże pieniądze, ale trudne do sięgnięcia
Szynowy
Kto obsłuży ruch między Unią Europejską i Ukrainą?
Szynowy
Finansowy rozkład jazdy dla kolei
Szynowy
Terminal w nowych rękach, czeka go rozbudowa