Już w maju br. zajmujące się takimi robotami firmy były zatkane zleceniami do końca przyszłego roku. Wydłużające się terminy i rosnące koszty zachęciły wiodącą w spedycji lotniczej spółkę Kuehne und Nagel do zajęcia się przeróbkami samodzielnie.
Czytaj więcej w: Polskie lotniska dostaną pomoc w wysokości 142 mln zł
Odpowiada za nie spółka zależna KN InteriorChain, która do tej pory zajmowała się przemodelowaniem wnętrza samolotów. Jak podkreśla KN InteriorChain, przeróbka pasażerskiego samolotu na towarowy jest skomplikowanym zadaniem.
Usuwane są fotele, nawiewy, oświetlenie, toalety. Znikają okna, unieruchomione zostają także drzwi dla pasażerów. W kadłubie montowany jest pokład towarowy z podłogą ułatwiającą załadunek pojemników oraz oddzielająca pilotów od ładunku gródź, która wytrzyma opóźnienia sięgające 9g.
Czytaj więcej w: Volocopter z Schenkerem chcą szybciej wdrożyć towarowe drony