Wjazd do Wielkiej Brytanii z kolejkami jak na Ukrainę

Na przejazd Kanału La Manche trzeba czekać 20 godzin. Kolejki w Dover i Calais wydłużyły się.

Publikacja: 10.12.2020 12:23

Wjazd do Wielkiej Brytanii z kolejkami jak na Ukrainę

Foto: logistyka.rp.pl

Popyt na przewozy jest ogromny. – Zauważamy nienaturalnie dużą liczbę przesyłek do Zjednoczonego Królestwa. Nie można tego jednoznacznie rozszyfrować, czy mamy wzrost spowodowany nadchodzącym brexitem i strachem o zapewnienie ciągłości łańcuchów dostaw, czy zaś jest to spowodowane zwiększonym ruchem przedświątecznym, w szczególności w zakresie przesyłek kurierskich – przyznaje członek zarządu Magtrans Piotr Magdziak.

Czytaj więcej w: Brytyjczycy testują 48-tonowe zestawy

Przez cieśninę można przeprawić się promem i Eurotunelem. – Na wjazd na pociąg trzeba czekać 20 godzin. Na granicy jest straszny młyn – podkreśla kierownik spedycji w Sachs Trans Łukasz Zawadzki.

Kolejki na granicach z Wielką Brytanią powodują znaczne opóźnienia u klientów. – W szczególności opóźnienia psują jakość naszych usług w przewozach przesyłek kurierskich – zaznacza członek zarządu Magtans.

Czytaj więcej w: Brytyjskie porty zapchały się przed brexitem

Wzrost zapotrzebowania na przewozy spowodował, że stawki lekko wzrosły. – Na pewno nie tyle samo, co popyt na ten kierunek – podkreśla Magdziak.

Jednak w przewozach „awaryjnych” ceny frachtów wzrosły nawet kilkukrotnie w stosunku do składki bazowej. – Klienci jeszcze przed brexitem chcą dostarczyć towar i gotowi są za to płacić – stwierdza Zawadzki. Wskazuje, że popyt na przewozy do Wielkiej Brytanii rośnie w całej Europie, szczególnie z Niemiec.

Popyt na przewozy jest ogromny. – Zauważamy nienaturalnie dużą liczbę przesyłek do Zjednoczonego Królestwa. Nie można tego jednoznacznie rozszyfrować, czy mamy wzrost spowodowany nadchodzącym brexitem i strachem o zapewnienie ciągłości łańcuchów dostaw, czy zaś jest to spowodowane zwiększonym ruchem przedświątecznym, w szczególności w zakresie przesyłek kurierskich – przyznaje członek zarządu Magtrans Piotr Magdziak.

Czytaj więcej w: Brytyjczycy testują 48-tonowe zestawy

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności