Wjazd do Wielkiej Brytanii z kolejkami jak na Ukrainę

Na przejazd Kanału La Manche trzeba czekać 20 godzin. Kolejki w Dover i Calais wydłużyły się.

Publikacja: 10.12.2020 12:23

Wjazd do Wielkiej Brytanii z kolejkami jak na Ukrainę

Foto: logistyka.rp.pl

Popyt na przewozy jest ogromny. – Zauważamy nienaturalnie dużą liczbę przesyłek do Zjednoczonego Królestwa. Nie można tego jednoznacznie rozszyfrować, czy mamy wzrost spowodowany nadchodzącym brexitem i strachem o zapewnienie ciągłości łańcuchów dostaw, czy zaś jest to spowodowane zwiększonym ruchem przedświątecznym, w szczególności w zakresie przesyłek kurierskich – przyznaje członek zarządu Magtrans Piotr Magdziak.

Czytaj więcej w: Brytyjczycy testują 48-tonowe zestawy

Przez cieśninę można przeprawić się promem i Eurotunelem. – Na wjazd na pociąg trzeba czekać 20 godzin. Na granicy jest straszny młyn – podkreśla kierownik spedycji w Sachs Trans Łukasz Zawadzki.

Kolejki na granicach z Wielką Brytanią powodują znaczne opóźnienia u klientów. – W szczególności opóźnienia psują jakość naszych usług w przewozach przesyłek kurierskich – zaznacza członek zarządu Magtans.

Czytaj więcej w: Brytyjskie porty zapchały się przed brexitem

Wzrost zapotrzebowania na przewozy spowodował, że stawki lekko wzrosły. – Na pewno nie tyle samo, co popyt na ten kierunek – podkreśla Magdziak.

Jednak w przewozach „awaryjnych” ceny frachtów wzrosły nawet kilkukrotnie w stosunku do składki bazowej. – Klienci jeszcze przed brexitem chcą dostarczyć towar i gotowi są za to płacić – stwierdza Zawadzki. Wskazuje, że popyt na przewozy do Wielkiej Brytanii rośnie w całej Europie, szczególnie z Niemiec.

Popyt na przewozy jest ogromny. – Zauważamy nienaturalnie dużą liczbę przesyłek do Zjednoczonego Królestwa. Nie można tego jednoznacznie rozszyfrować, czy mamy wzrost spowodowany nadchodzącym brexitem i strachem o zapewnienie ciągłości łańcuchów dostaw, czy zaś jest to spowodowane zwiększonym ruchem przedświątecznym, w szczególności w zakresie przesyłek kurierskich – przyznaje członek zarządu Magtrans Piotr Magdziak.

Czytaj więcej w: Brytyjczycy testują 48-tonowe zestawy

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach