Amerykanie już wysyłają puste kontenery do Chin

Załadunki pustych kontenerów w Long Beach wzrosły o blisko 35 proc.

Publikacja: 09.02.2021 16:31

Amerykanie już wysyłają puste kontenery do Chin

Foto: logistyka.rp.pl

W styczniu główny port Zachodniego Wybrzeża w Long Beach przeładował rekordowe 764 tys. TEU kontenerów, o niemal 22 proc. więcej niż w styczniu 2020 roku. Eksport wzrósł o 7 proc, import o 17,5 proc. do 364,3 tys. TEU, a załadunki pustych kontenerów zwiększyły się o 34,6 proc. do 270,2 tys. TEU. Luty także będzie bardzo dobrym miesiącem, ponieważ zawijają statki, których rejsy były opóźnione przez pandemię.

Czytaj więcej w: W Chinach już łatwiej o kontenery

Terminal w Long Beach ustanowił w 2020 roku rekord i przeładował 8,1 mln TEU, o 6 proc. więcej niż w 2019 roku. Jednak na redzie portu czekają nierozładowane kontenerowce (np. 28 stycznia 29 statków). Powodem zatoru jest spowolniona przez pandemię praca magazynów, które nie mogą uporać się z przyjmowaniem ładunków. – Centra logistyczne potrzebują sześć dni aby rozładować kontener, trzy razy dłużej niż w 2019 roku. Wydłużenie czasu rozładunku spowodowane jest pandemią – tłumaczy magazynowi Automotive Logistics zastępca dyrektora terminala w Long Beach Noel Hacegaba.

Czytaj więcej w: Rusza żegluga przez Ocean Arktyczny

Dodaje, że logistycy nie mogą nadążyć za popytem. – Od czerwca, gdy w Chinach ruszyły fabryki, transport był nieprzygotowany na tak szybkie odbicie i do tej pory nadgania – tłumaczy Hacegaba.

Brak kontenerów w Chinach sprawił, że znacznie wzrosły ceny frachtu, na czym ucierpieli także europejscy klienci. Wskaźnik cen frachtu w Szanghaju ustabilizował się na wysokim poziomie. Wzrósł co prawda w pierwszym tygodniu lutego o blisko 23 punkty do 2884,61 punktów, ale wcześniej miał podobnej wielkości spadki.

W styczniu główny port Zachodniego Wybrzeża w Long Beach przeładował rekordowe 764 tys. TEU kontenerów, o niemal 22 proc. więcej niż w styczniu 2020 roku. Eksport wzrósł o 7 proc, import o 17,5 proc. do 364,3 tys. TEU, a załadunki pustych kontenerów zwiększyły się o 34,6 proc. do 270,2 tys. TEU. Luty także będzie bardzo dobrym miesiącem, ponieważ zawijają statki, których rejsy były opóźnione przez pandemię.

Czytaj więcej w: W Chinach już łatwiej o kontenery

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności