Słabszy kwartał dla przewoźników samochodowych

Pierwszy kwartał okazał się gorszy dla przewoźników samochodowych niż w poprzednich dwóch latach.

Publikacja: 06.05.2021 09:42

Słabszy kwartał dla przewoźników samochodowych

Foto: Fot. GDDKiA

W ostatnim tygodniu kwietnia, natężenie ruchu samochodów ciężarowych było o 12 proc. większe niż średnie natężenie kwietnia 2019 roku i o 31 proc. większe w stosunku do kwietnia 2020 roku, wynika z danych GDDKiA.

Czytaj więcej w: Rekordowe inwestycje w samochodowe floty

Generalna Dyrekcja oblicza, że porównując średnie natężania ruchu w kwietniu, w tym roku jest ono wyższe o 8 proc. w stosunku do 2019 roku i o 27 proc. w stosunku do 2020 roku. Jednocześnie GDDKiA wskazuje, że w stosunku do tegorocznego marca, ruch ciężarowy był o 6 proc. mniejszy.

Czytaj więcej w: Koncerny inwestują w ciemno w wodór

W tym samym okresie ruch samochodów osobowych był o 14 proc. mniejszy niż w 2019 roku, ale o 63 proc. większy niż w ub.r.

Z danych GUS wynika, że w marcu samochody ciężarowe przewiozły 24,7 mln ton, o 1,2 proc. więcej niż w 2019 roku i o 3,9 proc. więcej niż w 2020 roku.

Czytaj więcej w: Drobnicowy boom w Europie Środkowo-Wschodniej

Chociaż w kolejnych miesiącach br. przewozy rosną, to jednak w pierwszym kwartale przewozy sięgnęły 62,5 mln ton i były o 10,2 proc. mniejsze niż w 2019 roku oraz o 9,8 mniejsze niż w 2020 roku.

W ostatnim tygodniu kwietnia, natężenie ruchu samochodów ciężarowych było o 12 proc. większe niż średnie natężenie kwietnia 2019 roku i o 31 proc. większe w stosunku do kwietnia 2020 roku, wynika z danych GDDKiA.

Czytaj więcej w: Rekordowe inwestycje w samochodowe floty

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach