Loconi startuje z połączeniem do Kopru

Od 1 lipca rusza regularne połączenie Kopru z Gdynią przez Wrocław.

Publikacja: 17.06.2021 17:26

Loconi startuje z połączeniem do Kopru

Foto: Fot. Baltic Rail

Port Gdynia ma nadzieję, że nowe połączenie zorganizowane przez Loconi Intermodal oraz Baltic Rail pozwoli zdobyć dla portu nowe ładunki z południa Europy, czyli z krajów Grupy Wyszehradzkiej oraz ze Skandynawii.

Czytaj więcej w: PKP Cargo połączyło Wrocław z Chinami

Spółka Baltic Rail oferuje połączenie Kopru do Wrocławia od 2011 roku. Od 1 lipca zostanie przedłużone do portu w Gdyni. Pomiędzy Koprem i Wrocławiem kursowało 3-5 pociągów tygodniowo. Częstotliwość połączenia Wrocławia z Gdynią zostanie ustalona 25 czerwca.

""

Foto: logistyka.rp.pl

Jedna opłata pokrywa całą trasę łącznie z przeładunkiem we Wrocławiu. Potencjalnie połącznie może być atrakcyjne dla nadawców skandynawskich. Do tej pory pokonanie trasy z Norwegii do Hajfy zajmowało 30 dnie, a dzięki nowej ofercie skróci się do 14 dni. Przejazd między Gdynią i Koprem zajmie 3 dni.

Czytaj więcej w: Polka pokieruje projektem Trans-European Railway

Gdynia zostanie w pełni otwarta dla kolejowych operatorów po zakończeniu za 3 lata remontu torów, które ułatwią szybki dojazd do portu.

W Polsce działa Rail Polska, która jest właścicielem dwóch terminali kontenerowych w Polsce: Wrocław Oleśnica (o pojemności placów 2 tys. TEU) i Katowice Włosienica oraz 50 lokomotyw.

Pociągi Baltic Rail przewiozły w 2020 roku ponad 12,7 tys. TEU, w tym roku operator planuje 16 tys. TEU. Składy jeździły z częstotliwością 2-3 na tydzień. Połączenie działań z Loconi Intermodal, pozwoli zwiększyć ilości kontenerów.

Czytaj więcej w: Tak daleko na południe jeszcze PKP Cargo nie sięgało

Loconi przetransportowała w 2019 roku 220 tys. TEU, obsługując miesięcznie ponad 250 pociągów intermodalnych z trójmiejskich terminali. Loconi ma w Polsce 3 własne terminale i współpracuje z trzema należącymi do Metrans.

Na południe sięgają z usługami transportowymi także PKP Cargo, OT Logistics oraz Ostsped Logistics.

Port Gdynia ma nadzieję, że nowe połączenie zorganizowane przez Loconi Intermodal oraz Baltic Rail pozwoli zdobyć dla portu nowe ładunki z południa Europy, czyli z krajów Grupy Wyszehradzkiej oraz ze Skandynawii.

Czytaj więcej w: PKP Cargo połączyło Wrocław z Chinami

Pozostało 86% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności