Największy w Polsce terminal kontenerowy ma nowego szefa

Od 9 lipca Charles Baker jest nowym dyrektorem generalnym DCT Gdańsk.

Publikacja: 16.07.2021 11:30

Największy w Polsce terminal kontenerowy ma nowego szefa

Foto: Fot: DCT

Zgodnie z planami Charles Baker zastąpił Camerona Thorpe’a, który przeszedł do rady nadzorczej DCT i objął funkcję dyrektora generalnego PSA International w Belgii, gdzie zajmie się zarządzaniem projektami portowymi PSA.

Baker rozpoczął karierę zawodową w Canada Maritime Agencies, która należała do CP Ships w Kanadzie. W kolejnych latach zajmował kierownicze stanowiska w wielu wiodących firmach spedycyjnych i portowych w Wielkiej Brytanii i Holandii, pełniąc role operacyjne, nadzorcze, marketingowe, handlowe i sprzedażowe. Przed objęciem nowej funkcji w Polsce, Charles piastował funkcję wiceprezesa PSA Americas.

Czytaj więcej w: Towary z Chin daleko od europejskich klientów

DCT Gdańsk jest wiodącym terminalem dla Polski i Morza Bałtyckiego, ubiegły rok zamknął przychodami 590 mln zł. – Moim celem jest, aby terminal osiągnął jeszcze wyższy poziom w zakresie doskonałości operacyjnej i usługowej – zapewnia Baker.

DCT Gdańsk powstał w 2007 roku i może rocznie przeładować ponad 3 mln TEU. W 2020 roku DCT Gdańsk obsłużył ponad 1,9 mln TEU. Długość nabrzeża głębokowodnego wynosi 1,3 km. DCT Gdańsk obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. DCT zatrudnia ponad 1000 pracowników.

Czytaj więcej w: Kolejne rekordy przeładunków w Gdyni

Terminal jest własnością PSA International, IFM Investors i Polskiego Funduszu Rozwoju. Globalna sieć PSA obejmuje ponad 50 terminali w 26 krajach na całym świecie, z flagowymi inwestycjami w Singapurze i Antwerpii. IFM Investors to globalny zarządca funduszy instytucjonalnych, który na dzień 31 grudnia 2018 r. zarządza funduszami o wartości 82 mld dol.

Zgodnie z planami Charles Baker zastąpił Camerona Thorpe’a, który przeszedł do rady nadzorczej DCT i objął funkcję dyrektora generalnego PSA International w Belgii, gdzie zajmie się zarządzaniem projektami portowymi PSA.

Baker rozpoczął karierę zawodową w Canada Maritime Agencies, która należała do CP Ships w Kanadzie. W kolejnych latach zajmował kierownicze stanowiska w wielu wiodących firmach spedycyjnych i portowych w Wielkiej Brytanii i Holandii, pełniąc role operacyjne, nadzorcze, marketingowe, handlowe i sprzedażowe. Przed objęciem nowej funkcji w Polsce, Charles piastował funkcję wiceprezesa PSA Americas.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach