Trump ma pomysł na problem Boeinga. „Zmieńcie nazwę”

Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) i Boeing pracują nad zmianą oprogramowania w Boeingach 737 MAX. Zdaniem prezydenta USA, Donalda Trumpa Boeing rozwiąże swój problem, jeśli zmieni nazwę MAX na jakąś inną – podał Reuters.

W ostatni piątek przedstawiciele FAA spotkali się z pilotami trzech amerykańskich linii lotniczych, które mają Maxy w swojej flocie — American Airlines, United i Southwest. Jednocześnie FAA zapowiedziała, że ponowna certyfikacja tych maszyn zostanie dokonana wspólnie z regulatorami ruchu lotniczego z innych krajów — Kanady, Chin, Brazylii, Meksyku oraz europejską EASA. Z kolei Departament Transportu USA wspólnie z prokuratorami dokładnie analizują, jak odbywała się certyfikacja samolotów Boeinga w przeszłości.

Tymczasem po raz kolejny do obrony Boeinga włączył się Donald Trump, który sam w latach 1989-1992 był właścicielem linii lotniczej. „Co wiem o rebrandingu? Pewnie nic nie wiem (ale zostałem prezydentem!), gdybym jednak był na miejscu Boeinga, to naprawiłbym Maxy, dodałbym im jakieś nowe wspaniałe funkcje & zrobiłbym rebranding nadając samolotowi inną nazwę. Nie znam innego produktu, który ucierpiał tak, jak ten. Ale znów, jakie ja mam o tym pojęcie” — tweetował prezydent USA.

Jego komunikat ukazał się tuż po tym, jak amerykańskie linie lotnicze poinformowały, że z powodu uziemienia Maxów zmuszone są zmienić swój letni rozkład, ponieważ nie mają wystarczającej liczby maszyn do obsłużenia wszystkich rejsów. Southwest, który ma w swojej flocie 34 Maxy ogłosił odwołanie 160 z 4,4 tys. połączeń dziennie, a American Airlines z liczbę 90 obecnie odwołanych lotów zwiększają do 115. Co ciekawe, obydwie linie przewidują uziemienie Maxów aż do sierpnia (Southwest do 5.08, a AA do 19.08). Zarząd Americana wysłał list do swoich pracowników, w którym informuje, że nie należy spodziewać się rychłej certyfikacji tych maszyn.

Prezydent USA już po raz drugi wypowiada się na temat uziemienia Maxów. Poprzednio, 13 marca, tuż po katastrofie B737 MAX8 Ethiopian Airlines, także na Tweeterze napisał, że samoloty są dzisiaj zbyt skomplikowane, aby nimi latać. Etiopczycy i Indonezyjczycy poczuli się obrażeni taką opinią.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Austriackie Koleje testują pociągi wodorowe

Już drugi austriacki przewoźnik kolejowy poddaje próbom pociągi na wodór. Austria ma bardzo ambitne ...

Wielton oczekuje dobrego roku

Poobijana kryzysem Grupa Wielton przegrupowała się i liczy na duże zyski w nadchodzących latach. ...

FlixBus wchodzi do Azji

Niemiecki operator, specjalizujący się głównie w przewozach autobusowych, działający także w Polsce, wjeżdża do ...

Track Tec wchodzi na Bałkany

Trójmorze to wart 100 mld euro rynek dla firm z branży infrastruktury kolejowej. Polski ...

Francuzi wypróbują elektryczne ciężarówki

Miasta elektryfikują floty ciężarówek i autobusów. Renault, Scania i Volvo planują w tym roku ...

Terminale kontenerowe biją rekordy

Polskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków, choć dynamika przyrostu przeładunków zwolniła do jednocyfrowej. W ...