PKP Cargo chce produkować wagony

fot. mat.pras.

PKP Cargo rozważa zawiązanie spółki z Greenbrier Wagony Świdnica i ARP, która będzie produkować wagony.

Podpisany 5 czerwca na targach logistycznych w Monachium list intencyjny przewiduje przygotowanie biznesplanu tego przedsięwzięcia. Produkcja ma być zlokalizowana w Polsce, pierwszym wyborem jest dawny zakład producji wagonów w Gniewczynie. W grę mogą wchodzić także inne lokalizacje.
Strony nie zdradzają o jakich wielkościach produkcji jest mowa. Do końca sierpnia powstanie biznes plan i on określi wielkość produkcji. Spółka celowa może być powołana do końca 2019 roku. – Zależy nam na pozyskaniu efektywnych kosztowo wagonów, stad wybór największego producenta wagonów w Europie. Zależy nam na synergii – tłumaczy prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz. ARP będzie trzecim akcjonariuszem przygotowywanej spółki celowej. – Chcemy mieć zaplecze produkcyjne w Polsce i liczymy także na eksport – zaznacza Warsewicz.

Terminal PKP Cargo w Małaszewiczach. Jednym z celów nowej spółki ma być produkcja platform do przewozu kontenerów / fot. PKP Cargo

Greenbrier jest obecny od ponad 20 lat w Europie i ma rozwinięta sieć sprzedaży. Jest głównym dostawcą wagonów na tym rynku, który liczy kilkanaście tys. sztuk rocznie. Fabryka Wagonów Świdnica może produkować rocznie do 4 tys. wagonów. – Podstawowym asortymentem nowej spółki będą węglarki oraz inne typy, jak np. platformy do przewozu kontenerów – wyjaśnia członek zarządu PKP Cargo Witold Bawor.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie porty inwestują w przeładunki kontenerów

Dla ewentualnego nowego zakładu nie powinno zabraknąć pracy. – Rynek przewozów jest na wysokim poziomie, a wskaźniki gospodarcze dla polskiej gospodarki są bardzo dobre – wskazuje Warsewicz. Dodaje, ze nowe wagony będą potrzebne także dla rozwijanych przewozów międzynarodowych, które będą rozwijane przez PKP Cargo. – Chodzi o kwestie regulacyjne i rynkowe, nowe wagony zwiększa efektywność naszych przewozów – wyjaśnia Warsewicz.

CZYTAJ TAKŻE: PKP Cargo: Dobre perspektywy na torach

Prezes Fabryki Wagonów Świdnica Bogdan Leśniański podkreśla, że wagony mają co prawda jedno dopuszczenie unijne, ale starsze podlegają ograniczeniom w przejeździe na różnych szlakach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tłok na rynku przewozów

Na wartym 200 mld zł polskim rynku logistycznym robi się coraz ciaśniej, przybywa zagranicznych ...

Turcja zamknęła granice

Do Turcji wjadą tylko kierowcy, którzy poddadzą się kwarantannie. ZMPD poinformowało, że od północy ...

Drożej przez Czechy

Od 1 grudnia 2019 Czechy wprowadzą nowy system poboru opłat drogowych dla samochodów ciężarowych, ...

Unijna pomoc dla przedsiębiorców

Komisja Europejska przygotowała fundusz pomocy dla przedsiębiorców ponoszących straty przez epidemię. KE zamierza łagodzić ...

Konsolidacja w przewozach drogowych

Rozdrobniony rynek przewozów drogowych konsolidowany jest przez dużych graczy. Nie tylko Raben przejmuje mniejsze ...

Topnieją graniczne kolejki

Kierowcy ciężarówek i autobusów nie składają kart lokalizacyjnych. Czas oczekiwania w kolejce na granicy ...