PKP Cargo chce produkować wagony

PKP Cargo rozważa zawiązanie spółki z Greenbrier Wagony Świdnica i ARP, która będzie produkować wagony.

Publikacja: 06.06.2019 04:15

PKP Cargo chce produkować wagony

Foto: fot. mat.pras.

Podpisany 5 czerwca na targach logistycznych w Monachium list intencyjny przewiduje przygotowanie biznesplanu tego przedsięwzięcia. Produkcja ma być zlokalizowana w Polsce, pierwszym wyborem jest dawny zakład producji wagonów w Gniewczynie. W grę mogą wchodzić także inne lokalizacje.
Strony nie zdradzają o jakich wielkościach produkcji jest mowa. Do końca sierpnia powstanie biznes plan i on określi wielkość produkcji. Spółka celowa może być powołana do końca 2019 roku. – Zależy nam na pozyskaniu efektywnych kosztowo wagonów, stad wybór największego producenta wagonów w Europie. Zależy nam na synergii – tłumaczy prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz. ARP będzie trzecim akcjonariuszem przygotowywanej spółki celowej. – Chcemy mieć zaplecze produkcyjne w Polsce i liczymy także na eksport – zaznacza Warsewicz.

""

Terminal PKP Cargo w Małaszewiczach. Jednym z celów nowej spółki ma być produkcja platform do przewozu kontenerów / fot. PKP Cargo

Foto: logistyka.rp.pl

Greenbrier jest obecny od ponad 20 lat w Europie i ma rozwinięta sieć sprzedaży. Jest głównym dostawcą wagonów na tym rynku, który liczy kilkanaście tys. sztuk rocznie. Fabryka Wagonów Świdnica może produkować rocznie do 4 tys. wagonów. – Podstawowym asortymentem nowej spółki będą węglarki oraz inne typy, jak np. platformy do przewozu kontenerów – wyjaśnia członek zarządu PKP Cargo Witold Bawor.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie porty inwestują w przeładunki kontenerów

Dla ewentualnego nowego zakładu nie powinno zabraknąć pracy. – Rynek przewozów jest na wysokim poziomie, a wskaźniki gospodarcze dla polskiej gospodarki są bardzo dobre – wskazuje Warsewicz. Dodaje, ze nowe wagony będą potrzebne także dla rozwijanych przewozów międzynarodowych, które będą rozwijane przez PKP Cargo. – Chodzi o kwestie regulacyjne i rynkowe, nowe wagony zwiększa efektywność naszych przewozów – wyjaśnia Warsewicz.

CZYTAJ TAKŻE: PKP Cargo: Dobre perspektywy na torach

Prezes Fabryki Wagonów Świdnica Bogdan Leśniański podkreśla, że wagony mają co prawda jedno dopuszczenie unijne, ale starsze podlegają ograniczeniom w przejeździe na różnych szlakach.

Podpisany 5 czerwca na targach logistycznych w Monachium list intencyjny przewiduje przygotowanie biznesplanu tego przedsięwzięcia. Produkcja ma być zlokalizowana w Polsce, pierwszym wyborem jest dawny zakład producji wagonów w Gniewczynie. W grę mogą wchodzić także inne lokalizacje.
Strony nie zdradzają o jakich wielkościach produkcji jest mowa. Do końca sierpnia powstanie biznes plan i on określi wielkość produkcji. Spółka celowa może być powołana do końca 2019 roku. – Zależy nam na pozyskaniu efektywnych kosztowo wagonów, stad wybór największego producenta wagonów w Europie. Zależy nam na synergii – tłumaczy prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz. ARP będzie trzecim akcjonariuszem przygotowywanej spółki celowej. – Chcemy mieć zaplecze produkcyjne w Polsce i liczymy także na eksport – zaznacza Warsewicz.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności