Uber Freight w Polsce

Uber Freight ogłosił 24 października na konferencji HyperLOG w Łodzi rozpoczęcie działalności w Polsce.

Publikacja: 24.10.2019 12:42

Uber Freight w Polsce

Foto: logistyka.rp.pl

Usługa łączy przewoźników ze spedytorami, oferując ceny ustalane z góry, szybkie płatności i możliwość zarezerwowania przewozu ładunku za pomocą jednego kliknięcia. Rejestracja na platformie jest bezpłatna.

W zamyśle twórców Uber Freight, nowa platforma to dla spedytorów nie tylko dostęp do ogromnej bazy przewoźników, lecz także możliwość monitorowania przewozu ładunku w czasie rzeczywistym. – Platforma Uber Freight pomaga przewoźnikom łączyć się ze spedytorami – niezależnie od wielkości biznesu – wyjaśnia dyrektor ds. ekspansji Uber Freight na rynkach europejskich Daniel Buczkowski.

Dodaje, że zatrudni lokalny zespół. – Pomoże nam w rozwoju zrównoważonego biznesu przy wsparciu naszego regionalnego zespołu z międzynarodowej siedziby Uber w Amsterdamie – wyjaśnia Buczkowski. – Od początku uruchomienia tej usługi w Europie, w kwietniu 2019 roku otrzymaliśmy świetne opinie od przewoźników i spedytorów. Liczba rejestrujących się z dnia na dzień rośnie – enigmatycznie odpowiada Buczkowski nie chcąc zdradzić ilu przewoźników spedytorów już zarejestrowało się na europejskiej platformie. Uber Freight obsługuje zarówno spedytorów korporacyjnych, takich jak Heineken, jak również firmy średniej wielkości, takie jak IPP Pooling.

""

Danie Buczkowski zarządzający ekspansją Uber Freight w Europie

logistyka.rp.pl

Cena ustalona

Cenę usługi wyznacza licytacja w przetargach kontraktowych, albo  dostarczenie 14-dniowej wyceny w czasie rzeczywistym w zależności od chwilowej ceny na rynku. – Przewoźnicy zobaczą cenę w aplikacji, która odzwierciedla różne czynniki rynkowe. Kluczowe jest, że stawki nie zmieniają się po zaakceptowaniu ich przez przewoźnika. Pieniądze wypłacane są przewoźnikom w ciągu 7 dni od otrzymania cyfrowego dowodu dostawy – podkreśla Buczkowski. – Spedytorzy decydują się na współpracę z Uber Freight w oparciu o sugerowaną cenę i oferowane przez nas usługi, takie jak monitorowanie w czasie rzeczywistym i informacje o obiekcie. To Uber Freight ustala ceny dla przewoźników. To do przewoźnika należy decyzja czy ta cena będzie dla nich odpowiednia i czy zdecydują się na zarezerwowanie ładunku. Cena, którą widzą przewoźnicy, to wartość, którą otrzymają w ciągu 7 dni od zakończenia załadunku i przedstawienia dowodu dostawy – wyjaśnia Buczkowski.

Uber Freight występuje w roli spedytora. – Jako spedytor mamy umowy  podpisane zarówno z klientami, jak i przewoźnikami, uwzględniające jednak pewne wyjątki, dotyczące akcesoriów, przestojów i terminowości. Obowiązkiem Uber Freight wobec spedytora jest zapewnienie niezawodnego transportu swoich towarów – przypomina Buczkowski.

Czytaj więcej: http://Nowe rynki Gefco

Podkreśla, że Uber Freight zapewnia odpowiednie rodzaje i poziomy ubezpieczenia dla swoich operacji. – Monitorujemy również wymagania zawarte w przepisach krajowych i transgranicznych dotyczące poziomów odpowiedzialności za ładunek. Jednocześnie upewniamy się, że przewoźnicy mają odpowiedni rodzaj ubezpieczenia i wypełniają wszelkie obowiązki – dodaje Buczkowski.

""

Rejestracja w platformie jest bezpłatna

logistyka.rp.pl

Konkurenci nie odpuszczą

Globalnie Uber Freight nawiązał współpracę z ponad 36 tys. przewoźników, którzy zrzeszają ponad 400 tys. kierowców. Uber Freight obsługuje 1000 spedytorów, w tym przedsiębiorstwa takie jak Anheuser-Busch InBev, Niagara, Ocean Spray, Land O’Lakes i Nestle. Oprócz tego firma dba także o partnerstwa strategiczne ze światowymi liderami innowacji w logistyce, takimi jak SAP czy MercuryGate.

Dla Uber Freight konkurentem są największe amerykańskie spedycje jak choćby C.H. Robinson. W Europie będą to m.in. DB Schenker, Gefco, które stworzyły dla przewoźników własne platformy łączące wolne samochody z ładunkami. Na platformie Gefco nazwanej Chronotruck, która ruszyła w lipcu tego roku, zarejestrowanych jest na razie 200 aut. Gefco współpracuje z 7 tys. przewoźników.

Taką platformę uruchamia także polska giełda transportowa Trans.eu, która podaje, że ma zarejestrowanych 25 tys. przewoźników. Platforma znana jest już klientom konkurencyjnej giełdy TimoCom.

Uber Freight ruszył w maju 2017 roku. Spółka Uber zdobywa rynek, wypłacając (według szacunków Morgan Stanley) przewoźnikom 99 proc. wpływów, gdy w branży jest to 80-85 proc. Atrakcyjne warunki finansowe przyciągają przewoźników, ale najprawdopodobniej zwiększają straty spółki macierzystej. W pierwszej połowie tego roku Uber zanotował pod kreską 71 mln dol., gdy rok wcześniej było to 20 mln dol.

Analitycy nie spodziewają się, aby spółka szybko zmieniała politykę, zatem straty będą narastać. Przyznają jednak, że Uber Freight może mieć większy potencjał zarobkowy niż współdzielenie podróży. W USA rynek przesyłek całosamochodowych w 2017 roku wart był niemal 800 mld dol., zaś wspólnych przejazdów 36 mld dol. Spółka zdobyła na koniec 2018 roku 0,1 proc. rynku w USA.

Uber działa w Polsce od 2015 roku. Początkowo aplikacja łączyła ze sobą kierowców i pasażerów, a od 2017 roku do swojego portfolio usług oferowanych w Polsce, firma dołączyła Uber Eats – platformę, za pomocą której można zamówić jedzenie z dowozem. Spółka otworzyła centrum badań i rozwoju rowerów Jump w ramach krakowskiego Center of Excellence. Celem firmy jest stworzenie z aplikacji Ubera platformy multimodalnej do każdego rodzaju transportu.

Usługa łączy przewoźników ze spedytorami, oferując ceny ustalane z góry, szybkie płatności i możliwość zarezerwowania przewozu ładunku za pomocą jednego kliknięcia. Rejestracja na platformie jest bezpłatna.

W zamyśle twórców Uber Freight, nowa platforma to dla spedytorów nie tylko dostęp do ogromnej bazy przewoźników, lecz także możliwość monitorowania przewozu ładunku w czasie rzeczywistym. – Platforma Uber Freight pomaga przewoźnikom łączyć się ze spedytorami – niezależnie od wielkości biznesu – wyjaśnia dyrektor ds. ekspansji Uber Freight na rynkach europejskich Daniel Buczkowski.

Pozostało 89% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO