Koncern podjął decyzję z uwagi na niedobór komponentów i poważne zakłócenia w łańcuchu logistyki i dostaw w wyniku rozprzestrzeniania się COVID-19 w Europie. – Aby zapewnić naszym klientom możliwość wykonywania transportu, tak istotnego z punktu widzenia społeczeństwa, nasze warsztaty i centra dystrybucji części będą kontynuować działalność – zaznacza prezes i dyrektor generalny Scania Henrik Henriksson.
Scania spodziewa się wznowienia produkcji w ciągu dwóch tygodni. Pracownicy Scania bezpośrednio dotknięci planowanym zamknięciem produkcji, to osoby zatrudnione w zakładach Grupy w Szwecji, Holandii i Francji.
Daimler zwiesił 17 marca na 2 tygodnie produkcję samochodów użytkowych. Wymienił takie same powody jak Scania.
Czytaj więcej w: Apel przewoźników o udrożnienie granic
Od jutra staną linie produkcyjne Dafa w Westerloo (Belgia) a od poniedziałku 23 marca w Leyland (Wielka Brytania). Holenderski zakład przechodzi na krótki dzień pracy. Powodem jest – jak wszędzie – brak części do montażu.