Apel przewoźników o udrożnienie granic

Gigantyczne korki sparaliżowały transport międzynarodowy. Przewoźnicy apelują o uproszczenie procedur.

Kontrole graniczne prowadzone są bezpośrednio na granicy, bez zaplecza sanitarnego, auto po aucie. – Nie ma nawet możliwości zwiększenia przepustowości – zauważa prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek.

Wskazuje na przykład autokaru pełnego ludzi, który stał w kolejce 7 godzin. – Ledwo przejechał granicę, a kierowcy skończył się czas pracy. Dobrze, że po mojej interwencji Ministerstwo Infrastruktury wywalczyło zgodę na przepuszczanie kierowców ciężarówek i autobusów, którzy nie mają polskiej narodowości, ale pracują w polskich firmach. Ci sami ludzie, którzy zamiast ciężarówką przejeżdżają do Polski autem osobowym, trafiają na dwutygodniową kwarantannę – podkreśla prezes ZMPD.

Czytaj więcej w: Wirus zakłóci pracę niemieckich portów

Kolejki powodują stratę czasu. Czas pracy stracony w kolejce jest nie do odrobienia. ZMPD zwróciło się do Ministerstwa Infrastruktury z wnioskiem o elastyczne podejście do kwestii kontroli czasu jazdy, a także odstąpienie na czas trwania epidemii koronawirusa od karania kierowców za odbiór regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie pojazdu. Przepisy zmuszają kierowców do korzystania z hoteli.

Transport Logistyka Polska zaproponował zniesienie świątecznych ograniczeń ruchu oraz, gdyby pandemia przedłużała się, ograniczeń wakacyjnych.

Czytaj więcej w: http://Unijna pomoc dla przedsiębiorców

TLP proponuje także uproszczenie procedur granicznych: zmniejszenie ilości danych na kartach lokalizacyjnych (zostałby tylko adres miejsca zamieszkania lub pobytu i numer telefonu) i możliwość ich wypełniania drogą elektroniczną, np. z siedziby firmy. Wersja elektroniczne byłaby tak samo ważna jak papierowa.

TLP uważa, że karty powinny być rozdawane już na 2 km przed przejściem, aby skrócić czas odprawy. Drogi prowadzące do przejść granicznych powinny mieć wyznaczony pas dla samochodów ciężarowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowy rok Polonusa

W 2019 roku z usług Polonusa skorzystała rekordowa liczba 4,75 mln pasażerów, o 6 proc. ...

Rynek komercyjny: nowe powierzchnie magazynowe

Są takie miejsca w kraju, w których pod koniec trzeciego kwartału tego roku wszystkie ...

W Niemczech ciężarówki na gaz ziemny nie zapłacą myta do 2023 roku

Komisja Transportu Bundestagu zatwierdziła zwolnienie z myta samochodów ciężarowych napędzanych gazem ziemnym do końca ...

Spożywcza logistyka

Obsługa sieci spożywczych pozwoliła FM Logistic stworzyć ogólnopolską sieć dostaw. Niepostrzeżenie, przy okazji obsługi ...

Czesi kontrolują autobusy na granicach

Przewozy towarowe dozwolone, ograniczenia dotyczą przewozów pasażerskich. W ramach ogłoszonego stanu wyjątkowego czeski rząd ...

W Calais powstaje nowy terminal przeładunku naczep

Niemiecka spółka CargoBeamer rozpoczęła w Calais budowę automatycznego terminala przeładunku naczep. Oficjalna ceremonia odbyła ...