Topnieją graniczne kolejki

Kierowcy ciężarówek i autobusów nie składają kart lokalizacyjnych.

Publikacja: 19.03.2020 12:38

Topnieją graniczne kolejki

Foto: logistyka.rp.pl

Czas oczekiwania w kolejce na granicy w Jędrzychowicach zmalał rano 19 marca do 6 godzin. Dobę wcześniej kierowcy musieli czekać blisko dobę na wjazd do Polski. Jeszcze w Olszynie czas wynosił rano 15 godzin. Na granicy południowej i z Litwą przejazd odbywa się już na bieżąco. Nastąpiło to pomimo blisko 3-procentowego wzrostu kontrolowanych osób w stosunku do 17 marca. Łącznie funkcjonariusze skontrolowali 61 tys. osób, z tego na granicy wewnętrznej 53,3 tys., co oznacza ponad 1-procentowy wzrost.

Czytaj więcej w: Rząd zwiększa przepustowość przejść

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych podkreśla, że Minister Zdrowia spełnił pierwszy postulat przedsiębiorców i 18 marca zniósł obowiązek wypełniania karty lokalizacyjnej w przypadku osób, które nie podlegają kwarantannie. Dotyczy to  kierowców wykonujących zawodowo transport towarowy i osobowy.

Wypełnianie kart lokalizacyjnych było największą przeszkodą w przekraczaniu granic. Kierowcy ciężarówek nie mieli możliwości wcześniejszego wydrukowania kart, nie były one także rozdawane na kilka kilometrów przed granicą.

Wymagały podania dużej liczby danych, a ich skuteczność była iluzoryczna. Codziennie służby zbierają 60 tys. kart. Każda to jeden arkusz formatu A4, dziennie ćwierć tony papieru. Transport Logistyka Polska uważa, że formularze powinny być składane elektronicznie. Przyspieszyłyby składanie kart, a także ułatwiłoby służbom dostęp do danych.

Na granicach ma służbę 300 funkcjonariuszy Straży Granicznej.

Czas oczekiwania w kolejce na granicy w Jędrzychowicach zmalał rano 19 marca do 6 godzin. Dobę wcześniej kierowcy musieli czekać blisko dobę na wjazd do Polski. Jeszcze w Olszynie czas wynosił rano 15 godzin. Na granicy południowej i z Litwą przejazd odbywa się już na bieżąco. Nastąpiło to pomimo blisko 3-procentowego wzrostu kontrolowanych osób w stosunku do 17 marca. Łącznie funkcjonariusze skontrolowali 61 tys. osób, z tego na granicy wewnętrznej 53,3 tys., co oznacza ponad 1-procentowy wzrost.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach